Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρείται ραγδαία αύξηση του ποσοστού εμφάνισης διαφόρων χρόνιων παθήσεων, όπως παχυσαρκία, σακχαρώδης διαβήτης, καρδιοπάθειες, υπέρταση κ.ά., οι οποίες πλήττουν, κυρίως, τα παιδιά και τείνουν να λάβουν διαστάσεις επιδημίας. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, η σταδιακή απομάκρυνση από το πρότυπο μεσογειακής διατροφής, αλλά κυρίως η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας και άσκησης, αποτελούν κάποιους από τους παράγοντες που συνδέονται με την αυξημένη πιθανότητα εμφάνισης των χρόνιων παθήσεων. Είναι πλέον κοινά αποδεκτό ότι, η άσκηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη σωματική και ψυχική υγεία ενός παιδιού και αποτελεί το καταλληλότερο μέσο πρόληψης και αποκατάστασης χρόνιων παθήσεων.

Παλαιότερα, τα παιδιά γυμνάζανε το σώμα τους μέσα από μη οργανωμένη δραστηριότητα, μέσα από το καθημερινό παιχνίδι στην αλάνα: τρέχανε, παίζανε, ιδρώνανε και κουράζανε το κορμί τους. Δυστυχώς, όμως, σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει αρκετά. Ζούμε σε μία εποχή, που το φαινόμενο της παιδικής παχυσαρκίας αυξάνεται εκθετικά. Σε πολλά κράτη, η παχυσαρκία φτάνει το 20% με 40% στη σχολική ηλικία. Η εποχή μας ταυτίζεται από την καθιστική ζωή με πολλά κρούσματα νέων ασθενειών. Επιπλέον, αθλητικές δραστηριότητες που διεξαγόταν σε εξωτερικούς χώρους εκλείπουν. Ταυτόχρονα, τα παιδιά επιλέγουν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έναντι των φυσικών δραστηριοτήτων (ποδήλατο, παιχνίδι στην αυλή κ.λπ.), ή της οργανωμένης άθλησης.

Στο σημείο αυτό, αξίζει να σημειώσουμε τον σημαντικό ρόλο των γονέων. Οι γονείς μπορούν να παρέμβουν και να αλλάξουν το μοτίβο αυτό, επιμένοντας στην υιοθέτηση μιας τουλάχιστον φυσικής άσκησης στη φορτωμένη με στατικές υποχρεώσεις μάθησης εβδομάδα των παιδιών. Δύο με τρεις φορές την εβδομάδα άσκηση είναι αρκετές, τονίζουν οι ειδικοί, για να ανατρέψουν τις παραπάνω αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των παιδιών. Οι μελέτες υπογραμμίζουν ξεκάθαρα, ότι τα παιδιά που αθλούνται, θα διαφύγουν το κίνδυνο να γίνουν υπέρβαροι ενήλικες.

Τέλος, η άσκηση συμβάλλει στη μείωση του άγχους και του στρες, στην πρόληψη, ή ακόμα και στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης, στη βελτίωση της αυτοεκτίμησης και της αυτοεικόνας, καθώς και στη βελτίωση της αυτοπεποίθησης και της αυτο-αποτελεσματικότητας. Η καθημερινή άσκηση λίγων ωρών, δύο με τρεις φορές την εβδομάδα, μπορεί να συνεισφέρει και θετικά στη ψυχολογία του παιδιού και να του προσφέρει εκτόνωση και ηρεμία. Κάτι που σαφώς επιδρά και στην ηρεμία και αρμονία της βεβαρημένης από υποχρεώσεις και ένταση καθημερινότητα της οικογένειας.

Πώς μπορούμε να αλλάξουμε θετικά την υγεία μας; Με συστηματική άσκηση, δύο με τρεις φορές την εβδομάδα! Με τον τρόπο αυτό, βελτιώνουμε την ευλυγισία μας, τονώνουμε τους μύες, γινόμαστε δυνατοί και αποφεύγουμε τραυματισμούς. Αποκτούμε καλύτερη στήριξη στις αρθρώσεις και παράλληλα, επιτυγχάνουμε να διατηρήσουμε το σωματικό μας βάρος σε κανονικά επίπεδα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για το άθλημα μας, το ΤΑΕΚΒΟΝΤΟ. Ταυτόχρονα, καταπολεμούμε περιστατικά πονοκεφάλων, που μπορεί να προέρχονται από συσπάσεις των μυών. Ένα παιδί το οποίο ασκείται, μειώνει τον κίνδυνο τέτοιων παθήσεων. Η υγεία του ενήλικα είναι άρρηκτα δεμένη με τις συνήθειες της παιδικής του ηλικίας. Το παιδί που αθλείται, έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να εξελιχθεί σε έναν υγιή ενήλικα.

Η δική μου προπονητική εμπειρία, για πάνω από είκοσι χρόνια, στο χώρο των πολεμικών τεχνών και της άθλησης, με καθιστά ικανό να επιβεβαιώσω τα παραπάνω. Έχοντας παραθέσει αυτά, θέλω να τονίσω τη σημασία για την προάσπιση της ψυχικής και σωματικής υγείας όλων μας και κυρίως των παιδιών, την άμεση επαναλειτουργία των χώρων άθλησης. Συνεισφέροντας έτσι σε αυτή την πολύ δύσκολη οικονομικά και ψυχολογικά περίοδο της ζωής μας. Η επαναλειτουργία αυτή, θα πρέπει να γίνει σεβόμενη τους νέους κανόνες υγιεινής και προστασίας της δημόσιας υγείας, αλλά και αυτής των παιδιών μας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.