Η τροπολογία που προαναγγέλθηκε, ώστε να ξεπεραστεί το πρόβλημα με την λειτουργία του υπαίθριου χώρου στάθμευσης «Ροδόπη», ψηφίστηκε στην Βουλή. Ο βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πασχαλίδης, ανακοίνωσε ότι, στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου περιβάλλοντος και ενέργειας με τίτλο: «Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την διαχείριση των αποβλήτων-ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 του ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ής Μαΐου 2018, για την τροποποίηση της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ περί αποβλήτων και της Οδηγίας 94/62/ΕΚ περί συσκευασιών και απορριμμάτων συσκευασιών, πλαίσιο οργάνωσης του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης, διατάξεις για τα πλαστικά προϊόντα, επείγουσες διατάξεις για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, χωροταξικές-πολεοδομικές και ενεργειακές ρυθμίσεις», ψηφίστηκε και η σχετική τροπολογία για την επαναλειτουργία του πάρκινγκ «Ροδόπη».

Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 160 με τίτλο «Υπαίθριοι σταθμοί αυτοκινήτων στο ιστορικό κέντρο του Δήμου Καβάλας και της Δημοτικής Ενότητας Κερκυραίων-Προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 19 του ν.4313/2014 και εξίσωση με εντός σχεδίου περιοχές των γηπέδων ως χώρων στάθμευσης», ορίζεται ότι: 1) Στο τέλος του άρθρου 19 του ν.4313/2014 (Α’ 261) προστίθενται τρία εδάφια ως εξής: «Οι υπαίθριοι σταθμοί αυτοκινήτων της παρ.1, του άρθρου 27, του Π.Δ. 455/1976 (A’ 169) που αποδεδειγμένα λειτουργούσαν για τουλάχιστον πέντε (5) έτη κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ των ετών 2000 έως 2020, στο ιστορικό κέντρο πόλης της Δημοτικής Ενότητας Κερκυραίων του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, όπως ορίζεται στην υπό στοιχεία Φ.33/29925/828 απόφαση του υπουργού πολιτισμού και επιστημών (Β’ 512/1980) και στο κέντρο πόλης του Δήμου Καβάλας της ομώνυμης Δημοτικής Ενότητας, περιβαλλόμενοι από χρήσεις γης που χαρακτηρίζονται ως «Κέντρο Πόλης», σύμφωνα με το άρθρο 4, του από 23.2.1987 Π.Δ. (Δ’ 166) και απεικονίζονται στον σχετικό χάρτη Π.3.1α του δημοσιευμένου Παραρτήματος του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Δήμου Καβάλας (69 Α.Α.Π./11.03.2013), μπορεί να τύχουν της προβλεπόμενης άδειας λειτουργίας, με χρονική ισχύ τριών (3) ετών, κατά παρέκκλιση των υφιστάμενων χρήσεων γης της περιοχής, εφόσον πληρούν τους όρους και προϋποθέσεις του άρθρου 28, του Π.Δ. 455/1976 (Α’ 277), εξαιρουμένων των παρ.6 και 7α για την περίπτωση του ιστορικού κέντρου της πόλης της Δ.Ε. Κερκυραίων του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων και οι εκμεταλλευτές τους υποβάλουν στην οικεία περιφερειακή Υπηρεσία μεταφορών και επικοινωνιών τα δικαιολογητικά της παρ. 1, πλην της περίπτωσης γ και της παρ. 2, του άρθρου 29, του ανωτέρω Π.Δ., καθώς και της παρ. 9, του άρθρου 6, του ν. 2801/2000 (Α` 46). Εάν, εντός του παραπάνω χρονικού διαστήματος των τριών ετών, έχει αρχίσει διαδικασία τροποποίησης του πολεοδομικού σχεδιασμού, το διάστημα αυτό δύναται να παραταθεί για τρία (3) επιπλέον έτη, με τις ίδιες προϋποθέσεις και όρους που έχει χορηγηθεί. Η τουλάχιστον πενταετής λειτουργία των σταθμών αυτοκινήτων αποδεικνύεται, είτε με την υποβολή σχετικής βεβαίωσης του οικείου βιοτεχνικού επιμελητηρίου, είτε της αρμόδιας Δ.Ο.Υ., ότι οι εκμεταλλευτές αυτών έχουν υποβάλει φορολογικές δηλώσεις για εισόδημα από τη στάθμευση αυτοκινήτων οχημάτων», 2) Γήπεδα εκτός σχεδίου πόλεως και εντός Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, όμορα με όρια θεσμοθετημένων πολεοδομικών μελετών προ του έτους 1992, για τα οποία ο οικείος Ο.Τ.Α., ως επισπεύδων, έχει λάβει ειδική έγκριση για την χρήση τους, ως υπαίθριων οργανωμένων χώρων στάθμευσης (parking), εξισούνται με εντός σχεδίου περιοχή, με την αυτή χρήση».

Κατόπιν τούτων και έως την οριστική επίλυση του προβλήματος που έχει προκύψει, οι υπαίθριοι χώροι στάθμευσης θα λειτουργούν νομίμως εντός του αστικού ιστού της Καβάλας, γεγονός που θα δώσει ανάσα στο μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα στο κέντρο της πόλης. Ο Γιάννης Πασχαλίδης σημείωσε: «Οι προσπάθειες, που είχα αρχίσει εδώ και επτά μήνες απευθυνόμενος στον μόνο αρμόδιο για την επίλυση του συγκεκριμένου ζητήματος, υφυπουργό χωροταξίας και αστικού περιβάλλοντος, Νίκο Ταγαρά, είχαν αίσιο αποτέλεσμα, μετά από την αγαστή συνεργασία μας. Αυτονόητο και δεδομένο ότι, οι ενέργειές μου θα συνεχιστούν μέχρι να δοθεί μία οριστική λύση στο πρόβλημα που έχει ταλαιπωρήσει τόσο τους Καβαλιώτες, όσο και τους επισκέπτες της πόλης».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.