Αυξάνονται οι δράσεις με στόχο την κυκλοφοριακή διαπαιδαγώγηση των παιδιών και των εφήβων, προκειμένου οι επόμενες γενιές πολιτών, να γίνουν καλύτερες και περισσότερο υπεύθυνες στο μείζον κοινωνικό ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Στο πλαίσιο της εκστρατείας αυτής, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α1 και Α2 του 1ου δημοτικού σχολείου Δράμας, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Δράμας και την Τροχαία Δράμας, υλοποίησαν στο σχολείο τους το πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής με τίτλο: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στους δρόμους της πόλης μου». Την ευθύνη υλοποίησης του προγράμματος είχαν οι εκπαιδευτικοί, Ζωή Κοτανίδου και Μαρία Παναγιωτίδου.

Είναι σημαντικό, τα παιδιά να αναγνωρίζουν τους κινδύνους και να τους αποφεύγουν

Σκοπός του προγράμματος, είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών στα θέματα οδικής παιδείας και ασφάλειας. Αρκετοί μαθητές του 1ου δημοτικού σχολείου Δράμας διασχίζουν καθημερινά δρόμους ταχείας κυκλοφορίας οχημάτων, για να φτάσουν στο σχολείο, ή αντίστροφα στο σπίτι τους. Η ασφάλεια, επομένως, στην μετακίνηση είναι το ζητούμενο. Είναι πολύ σημαντικό, τα παιδιά από μικρή ηλικία, να αναγνωρίζουν τους κινδύνους και να τους αποφεύγουν. Η Ελλάδα έχει υψηλό ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών και σημαντικό αριθμό θυμάτων (τραυματίες, νεκροί), ιδιαίτερα νέων ανθρώπων. Η σοβαρότητα του προβλήματος τονίζεται από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, µε εγκύκλιο προς τα στελέχη της εκπαίδευσης και των δύο βαθμίδων (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια), κυρίως όμως στα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία. Από τη σχολική περίοδο 2005-2006, μάλιστα, είναι υποχρεωτική η διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στο πλαίσιο της «ευέλικτης ζώνης».

Οι στόχοι του προγράμματος «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στους δρόμους της πόλης μου» είναι, να αποκτήσουν οι μαθητές γνώσεις και ικανότητες, για να κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί, να μάθουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, να εντοπίσουν τους κινδύνους που υπάρχουν στο δρόμο και να λαμβάνουν τις αναγκαίες προφυλάξεις όταν μετακινούνται με οχήματα (αυτοκίνητο, μέσα μαζικής μεταφοράς). Η έναρξη του προγράμματος γίνεται με τον προβληματισμό, ενώ ακολουθούν: ο προγραμματισμός, η υλοποίηση δραστηριοτήτων και η αξιολόγηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.