Στην τελευταία συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης εγκρίθηκε η τροποποίηση προηγούμενης απόφασης, του Φεβρουαρίου 2020, για τον χαρακτηρισμό του καινούργιου οδικού άξονα Δράμα-Καβάλα. Η πρώτη απόφαση χαρακτήρισε τον οδικό άξονα βασικό εθνικό δίκτυο, ενώ με την τροποποίηση φαίνεται πως «υποβαθμίστηκε» σε εθνική οδό του δευτερεύοντος οδικού δικτύου. Άραγε, ποια επίπτωση θα έχει στο έργο η αλλαγή στον χαρακτηρισμό;

Πολύ φοβούμαστε πως η σημαντική αυτή οδική σύνδεση για την Δράμα, πιο σημαντική από την σύνδεση με την Αμφίπολη, θα υποβαθμιστεί από κλειστός αυτοκινητόδρομος, σε μία οδό ταχείας κυκλοφορίας. Αντιλαμβάνεστε πως η διαφορά είναι μεγάλη, κυρίως στο ζήτημα της ασφάλειας της οδού. Διότι, στον κλειστό αυτοκινητόδρομο ανάμεσα στις δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση κατασκευάζεται διαχωριστική νησίδα, ενώ στην οδό ταχείας κυκλοφορίας δεν υπάρχει τέτοια νησίδα.

Επίσης, γεννάται το ερώτημα εάν ο οδικός άξονας Δράμα-Καβάλα θα πάψει να αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού άξονα Ε61, Προμαχώνας-Σέρρες-Δράμα-Καβάλα, που θα συνδέσει την ανατολική Μακεδονία με την βαλκανική ενδοχώρα. Με ότι οφέλη συνεπάγεται, για την τοπική οικονομία κυρίως, η σύνδεση αυτή για τις περιοχές που διέρχεται ο Ε61 στο ελληνικό έδαφος.

Αν και πέρασαν μερικές ημέρες από την απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου, δεν υπήρξε, απ’ όσο γνωρίζουμε, αντίδραση από την πλευρά των αρχόντων και των φορέων της Δράμας. Θέλουμε να πιστεύουμε πως όταν ενημερωθούν καλύτερα, θα κινητοποιηθούν όπως έκαναν με την απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου, η οποία αφορούσε την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών όρων, για την χάραξη της λεγόμενης σιδηροδρομικής Εγνατίας. Στην περίπτωση εκείνη, τα αντανακλαστικά που έδειξαν ήταν γρήγορα.

Μάλιστα, οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας έδειξαν ενωμένοι και καταψήφισαν την μελέτη, θεωρώντας πως η χάραξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας θα αποκλείσει την Δράμα από το σιδηροδρομικό δίκτυο της βόρειας Ελλάδας. Στην ψηφοφορία για τον οδικό άξονα Δράμα-Καβάλα, δεν έδειξαν την ίδια σύμπνοια. Γιατί άραγε; Δεν αισθάνονται πως θα υποβαθμιστεί η πρόσβαση των Δραμινών στο παραλιακό μέτωπο και, το κυριότερο, στην Εγνατία οδό;

Είναι ευκαιρία να ενώσουν την φωνή διαμαρτυρίας τους με τους φορείς της Καβάλας, ώστε να κατασκευαστεί ο κλειστός αυτοκινητόδρομος του διευρωπαϊκού δικτύου Ε61, όπως σχεδιάστηκε αρχικά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.