Ο Δήμος Παρανεστίου εγκατέστησε δύο σταθμούς «ανεφοδιασμού» για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα προμηθευτεί σύντομα. «Μ’ αυτούς τους ταχυφορτιστές, θα καλύψουμε τις ανάγκες του καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που θα έχουμε σύντομα κοντά μας. Στόχος μας είναι, σταδιακά, να προμηθευτούμε κι άλλα ηλεκτρικά οχήματα με όραμα ένα ηλεκτρικό μέλλον», αναφέρει ο δήμαρχος, Τάσος Καγιάογλου.

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει 100 εκατομμύρια ευρώ, για να επιδοτήσει την αγορά οχημάτων της νέας τεχνολογίας στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, θα επιδοτηθεί η αγορά 1.700 Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων, 3.000 δικύκλων, 1.000 ταξί, 6.000 εταιρικών οχημάτων και η εγκατάσταση 1.000 οικιακών σημείων φόρτισης.

Είναι φανερό ότι, η ελληνική κυβέρνηση, όπως και οι κυβερνήσεις άλλων κρατών, «πιέζονται» από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προωθήσουν τη νέα τεχνολογία στις μετακινήσεις, την ηλεκτροκίνηση, η οποία είναι ακόμα στα «σπάργανα».

Θεωρούμε, ωστόσο, ότι η προσπάθεια αρχίζει από λανθασμένη βάση. Είναι αδιανόητο, κατά την άποψη μας, οι κυβερνήσεις να παίζουν τον ρόλο του μεσάζοντα, για να πουλήσουν οι εταιρείες τα προϊόντα τους στις εθνικές αγορές. Εάν η ελληνική κυβέρνηση θέλει να ενθαρρύνει τους πολίτες να αγοράσουν ηλεκτροκίνητο όχημα, πρέπει να δώσει το «καλό παράδειγμα». Είναι προτιμότερο να επιδοτήσει τους Δήμους και τους φορείς των μέσων μαζικής μεταφοράς, για να εκσυγχρονίσουν τους στόλους των οχημάτων τους, παρά τον πολίτη, για να αγοράσει Ι.Χ. αυτοκίνητο, ή μοτοσυκλέτα, που κινούνται με «καύσιμο» τον ηλεκτρισμό. Αντί για 1.000 οικιακά σημεία φόρτισης, μπορεί να επιδοτήσει τη δημιουργία ενός δικτύου σημείων φόρτισης για τα αστικά λεωφορεία, τα υπεραστικά λεωφορεία και τα ταξί.

Διότι, ο στόχος δεν είναι, μόνο, να μειώσουμε τους (ατμοσφαιρικούς) ρύπους από τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες, αλλά να στρέψουμε τους Έλληνες και τις Ελληνίδες προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα οποία θα λειτουργούν με «καύσιμα» φιλικά προς το περιβάλλον.

Λόγω της παλιάς τεχνολογίας, τα λεωφορεία παράγουν περισσότερους ρύπους από τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα. Αν αντικατασταθούν τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα με ηλεκτροκίνητα, θα μειωθούν, βεβαίως, τα καυσαέρια, αλλά θα εξακολουθήσουμε να έχουμε κυκλοφοριακό πρόβλημα στα αστικά κέντρα. Αφού δοκιμαστεί η ηλεκτροκίνηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς, μετά οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να «ρίξουν» τις τιμές των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, για να προσελκύσουν τους πολίτες αγοραστές.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.