Δεν χωράει αμφιβολία, θεωρούμε, ότι το τμήμα της βόρειας Ελλάδας από την Θεσσαλονίκη μέχρι τον Έβρο χρειάζεται μία σύγχρονη σιδηροδρομική συγκοινωνία. Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (Ο.Σ.Ε.) αποφάσισε να προχωρήσει, πιο αποφασιστικά, το σχέδιο της λεγόμενης «σιδηροδρομικής Εγνατίας» στο τμήμα που προαναφέραμε. Και συγκεκριμένα, να χαράξει την όδευση του σιδηρόδρομου από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Καβάλα (Νέα Καρβάλη). Η χάραξη που προτείνεται θα γίνει, ως επί το πλείστον, παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού, που αποτελεί πολύ σημαντική οδική υποδομή για τη βόρεια Ελλάδα (Θράκη, Μακεδονία, Ήπειρο).

Ωστόσο, η προτεινόμενη χάραξη δεν βρίσκει σύμφωνους ορισμένους πολιτικούς της αυτοδιοίκησης, όπως ο Κώστας Κατσιμίγας, περιφερειακός σύμβουλος, με τον οποίο συντάχθηκε ο επικεφαλής του συνδυασμού «Αυτοδιοίκηση Πολιτών» του Δήμου Δράμας, Στέλιος Ηλιόπουλος, που δήλωσε ότι: «Είμαστε αποκλεισμένοι από την Εγνατία οδό, να μη μείνουμε αποκλεισμένοι και από την «σιδηροδρομική Εγνατία».

Καταρχάς, όταν έγινε η χάραξη του αυτοκινητόδρομου, από τους Κήπους του Έβρου μέχρι την Ηγουμενίτσα, δεν ήταν τεχνικά δυνατό να περάσει απ’ όλες τις πόλεις της βόρειας Ελλάδας. Επιλέχθηκε η πιο σύντομη, ασφαλής και οικονομοτεχνικά πρόσφορη χάραξη. Όμως, η Δράμα μπορεί να συνδεθεί με την κεντρική οδική αρτηρία, είτε μέσω της Αμφίπολης, είτε μέσω του Ε61, δηλαδή του κλειστού αυτοκινητόδρομου Προμαχώνας, Σέρρες, Δράμα, Καβάλα (λιμάνι «Φίλιππος Β»).

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση του τμήματος από το Δοξάτο προς τον Αμυγδαλεώνα. Επομένως, η Δράμα δεν είναι αποκλεισμένη από την Εγνατία οδό, όπως σκοπίμως υποστηρίζουν μερικοί, με στόχο να δημιουργήσουν αίσθημα ανισότητας στους Δραμινούς και να εκμεταλλευτούν το πολιτικό όφελος.

Όσον αφορά την «σιδηροδρομική Εγνατία», πως μπορεί να έχει την ονομασία αυτή και να μην ακολουθεί τη χάραξη του αυτοκινητόδρομου; Αν κατασκευαστεί ο ανατολικός κλάδος, από την Θεσσαλονίκη μέχρι τον Έβρο, δεν σημαίνει ότι θα καταργηθεί η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή, η οποία διασχίζει τα ορεινά του Κιλκίς, των Σερρών, της Δράμας, της Ξάνθης, της Ροδόπης και του Έβρου. Αυτή η γραμμή μπορεί να βελτιωθεί και να συνεχίσει να χρησιμοποιείται, παράλληλα με τη σύγχρονη γραμμή δίπλα στον αυτοκινητόδρομο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.