Θα ρωτήσουν, ίσως, μερικοί, γιατί τώρα και όχι από την αρχή, όσον αφορά την λειτουργία του συνοριακού σταθμού στην Εξοχή μόνο για τη διακίνηση εμπορευμάτων. Εάν η κεντρική διοίκηση επέτρεπε την μεταφορά των εμπορευμάτων, οι τοπικοί φορείς και ιδιώτες, θα πίεζαν να μην απαγορευτεί και η μετακίνηση τουριστών. Η άποψη μας είναι, ότι ορθώς έκλεισαν όλοι οι συνοριακοί σταθμοί στη βόρεια Ελλάδα πλην του τελωνείου στον Προμαχώνα, που είναι η βασική πύλη σύνδεσης της Μακεδονίας με την βαλκανική ενδοχώρα.

Δεν υπήρχε λόγος να λειτουργούν οι υπόλοιποι σταθμοί μόνο για τα εμπορεύματα, τα οποία εισέρχονταν και εξέρχονταν από τον Προμαχώνα. Ωστόσο, το τελωνείο στον Προμαχώνα, δεν μπορεί να σηκώνει όλο το βάρος της εμπορευματικής κίνησης συνέχεια. Η τουριστική περίοδος οδεύει προς τη λήξη. Είναι ελάχιστοι οι βαλκάνιοι που επισκέπτονται την Ελλάδα για τις φθινοπωρινές διακοπές. Επομένως, μπορεί ο σταθμός στην Εξοχή και οι υπόλοιποι σταθμοί μέχρι τον Έβρο να επαναλειτουργήσουν, για να εξυπηρετηθεί η εμπορευματική δραστηριότητα.. Οι τουρίστες θα εισέρχονται μόνο από τον Προμαχώνα και εφόσον έχουν το αρνητικό τεστ ελέγχου για τον Covid-19.

Όσον αφορά την τουριστική αξιοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από τη Δράμα στο Παρανέστι και την Ξάνθη, θεωρούμε πως είναι μία θετική πρόταση. Κάτι ανάλογο έγινε με τον θρυλικό «μουτζούρη» στο Πήλιο, τη σιδηροδρομική γραμμή που συνέδεε τον Βόλο με το χωριό Μηλιές. Η γραμμή αυτή έπαψε να λειτουργεί, αλλά έγινε ένα πετυχημένο μέσο προβολής της περιοχής, αφού εκατοντάδες τουρίστες κάνουν την παλιά διαδρομή μέσα στο απαράμιλλης ομορφιάς φυσικό τοπίο και μεγάλης ιστορίας τόπο. Μπορεί, επομένως, να μιμηθεί η Δράμα το παράδειγμα του Πηλίου, αφού δεν υπολείπεται σε φυσική ομορφιά και ιστορία.

Το πλεονέκτημα είναι, ότι η γραμμή Δράμα-Παρανέστι-Ξάνθη είναι «ζώσα» και θα εξυπηρετεί, παράλληλα, την επιβατική κίνηση. Αυτό σημαίνει ότι, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (Ο.Σ.Ε.) πρέπει να αναβαθμίσει τη γραμμή, για να γίνει ελκυστική και συγχρόνως λειτουργική.

Είναι ευκαιρία, παράλληλα με το πολύ σημαντικό έργο υποδομής για τις μεταφορές στη βόρεια Ελλάδα, την κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας, να εκσυγχρονιστεί και το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος από τη Δράμα μέχρι την Ξάνθη, μέσω του Παρανεστίου. Αναμένουμε το αποτέλεσμα της πρωτοβουλίας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.