Πολλά είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν από την ανακοίνωση του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. για το λιμάνι «Φίλιππος Β», θεωρούν οι βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία, Σουλτάνα (Τάνια) Ελευθεριάδου και Νεκτάριος Σαντορινιός (τομεάρχης ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής), που κρίνουν σκόπιμη την σωστή ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας. Στο δελτίο Τύπου που απέστειλαν αναφέρουν τα ακόλουθα: «Την Παρασκευή 6/5/2022, το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. εξέδωσε δελτίο Τύπου, ανακοινώνοντας το όνομα του προτιμητέου επενδυτή για την ανάληψη του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα «Φίλιππος Β». Σύμφωνα με την ανακοίνωση, πρόκειται για την κοινοπραξία «International Port Investments Kavala», η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group-EFA Group-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στην οποία, μέσω σύμβασης, περιέρχεται με την μορφή υπο-παραχώρησης, η χρήση της Ο.Λ.Κ. Α.Ε. έναντι 33,9 εκατομμυρίων ευρώ.

Από την γενικόλογη αυτή ανακοίνωση, όμως, προκύπτουν πολλά ερωτήματα, στα οποία η κυβέρνηση οφείλει να δώσει σαφείς και άμεσες απαντήσεις, έτσι ώστε η τοπική κοινωνία να είναι πλήρως ενημερωμένη για το μέλλον του λιμανιού της Καβάλας, το οποίο εκτός από έναν τουριστικό και αναπτυξιακό κόμβο, αποτελεί και το σημαντικότερο εμπορικό και μεταφορικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής.

1. Με έντεχνο τρόπο, από το δελτίο Τύπου του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ., λείπουν οι σημαντικές λεπτομέρειες του χρόνου καταβολής του τιμήματος και το αντάλλαγμα που θα πρέπει να αποκομίσει από αυτή την συμφωνία ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας.

2. Παραμένει ως ερώτημα, το για πόσα χρόνια θα ισχύει η παραχώρηση και θα υπάρχει δυνατότητα παράτασης αυτής και υπό ποιες προϋποθέσεις;

3. Δεν δίνεται καμία σαφής επεξήγηση σχετικά με το ποιο είναι το χρονικό διάστημα υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων, για το οποίο να έχει δεσμευτεί ρητά η κατοχυρώτρια εταιρεία.

4. Αποσιωπάται, εντέχνως πάλι, το στοιχείο για το αν έχουν τεθεί υποχρεωτικά όρια για την ελάχιστη διακίνηση φορτίων, γεγονός σημαντικό για την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του Οργανισμού, αλλά και για την ίδια την τοπική οικονομία και κοινωνία.

5. Ζητούνται απαντήσεις, επίσης, για το πώς καλύφθηκε ο όρος για την υποχρεωτική συμμετοχή διαχειριστή τερματικών σταθμών.

6. Δεν δίνεται καμία απάντηση για το αν η κυβέρνηση θα φέρει την εν λόγω σύμβαση προς κύρωση στην Βουλή, εφόσον η υπο-παραχώρηση που θα υπογραφεί, αποτελεί ουσιαστική τροποποίηση της αρχικής σύμβασης παραχώρησης του ελληνικού Δημοσίου με τον Ο.Λ.Κ., που έχει κυρωθεί νομοθετικά».

Τέλος, ο Νεκτάριος Σαντορινιός και η Σουλτάνα (Τάνια) Ελευθεριάδου σχολιάζουν, πως εδώ και καιρό, ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία είχε υπογραμμίσει πως οι μεθοδεύσεις Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ.-κυβέρνησης είχαν σαν βασικό στόχο όχι την πραγματική ενίσχυση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων του λιμανιού και την τόνωση της τοπικής οικονομίας, αλλά φωτογραφικές εξυπηρετήσεις και διευκολύνσεις. Η ανακοίνωση της εταιρείας, που τελικά θα αναλάβει την υπο-παραχώρηση του Ο.Λ.Κ., προέκυψε από διαγωνισμό στον οποίο κατατέθηκε μία και μοναδική δεσμευτική προσφορά, σε αντίθεση με ό,τι άφηναν για καιρό να «σέρνεται» στην δημοσιότητα προσπαθώντας να «φουσκώσουν» το αποτυχημένο success story του κυρίου Μητσοτάκη. Καταλήγοντας, υπογραμμίζουν πως ζητούνται άμεσες απαντήσεις και διευκρινήσεις για τους όρους της παραχώρησης, έτσι ώστε να μην επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη ότι, ο σχεδιασμός Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ.- κυβέρνησης στηρίχθηκε στις προτιμήσεις και τις επιλογές των υποψήφιων «επενδυτών» και της «αγοράς» και όχι στις ανάγκες της τοπικής και περιφερειακής οικονομίας, ούτε και στην γεωοικονομική σημασία του λιμανιού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.