Δεν γίνεται να κατασκευάσεις ένα μεγάλο έργο, όπως είναι η λεγόμενη σιδηροδρομική Εγνατία και να επιλέξεις μία χάραξη που θα περνάει απ’ όλα τα αστικά κέντρα, από τη Θεσσαλονίκη προς τα ανατολικά χερσαία σύνορα της χώρας. Όπως ο αυτοκινητόδρομος, που συνέδεσε τους Κήπους με την Ηγουμενίτσα, θα μπορούσε να περνάει από τις πόλεις της βόρειας και να «χρησιμοποιήσει» τμήματα του παλιού οδικού δικτύου. Πείτε μας, όμως, για να εξοικονομήσει εκατομμύρια ευρώ η κατασκευάστρια εταιρεία (Εγνατία Οδός Α.Ε.) αποφεύγοντας να διανοίξει αμέτρητες σήραγγες στο δυτικό τμήμα (μετά τη Βέροια), έπρεπε να ακολουθήσει την παλιά «Κατάρα» μέχρι τα Ιωάννινα; Ή, μήπως, έπρεπε να κάνει νέα χάραξη, για να συμπεριλάβει τις πόλεις της Κοζάνης και των Γρεβενών;

Αυτό που πρέπει και μπορεί να κάνει ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (Ο.Σ.Ε.), είναι να βελτιώσει το υφιστάμενο και παλιό δίκτυο στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, για να εξυπηρετούνται καλύτερα οι κάτοικοι των περιοχών που δεν θα έχουν άμεση σύνδεση με το μεγάλο έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Κι αυτό θα γίνει, όπως ανέφερε ο υπουργός μεταφορών και υποδομών, Κώστας Καραμανλής, σχετικά με την καινούργια, σύγχρονη, σιδηροδρομική γραμμή, που θα ενώσει τη Θεσσαλονίκη με τον Έβρο.

Εάν αναβαθμιστεί η παλιά χάραξη, οι πολίτες της Δράμας, που χρησιμοποιούν τον σιδηρόδρομο για τις μετακινήσεις τους, θα χρειάζονται λιγότερο χρόνο για να φτάσουν στον σταθμό των Τοξοτών και να έχουν πρόσβαση στη σιδηροδρομική Εγνατία. Ο στόχος είναι, να αυξηθεί ο αριθμός των Ελλήνων και των Ελληνίδων που μετακινούνται με τρένο. Κι αυτό θα γίνει με την κατασκευή έργων όπως η σιδηροδρομική Εγνατία και η συνεχής αναβάθμιση του παλιού δικτύου, το οποίο παραμένει πολύτιμο για την επικοινωνία ανθρώπων και τόπων.

Η σιδηροδρομική Εγνατία θα αργήσει να ολοκληρωθεί, ενώ οι παρεμβάσεις στο υφιστάμενο δίκτυο μπορούν να γίνουν πιο σύντομα. Ο σχεδιασμός του Ο.Σ.Ε., είπε ο υπουργός, είναι μεσοπρόθεσμος. Υπάρχει οριστική μελέτη για το τμήμα Δράμα-Παρανέστι-Σταυρούπολη, ενώ είναι σε εξέλιξη η μελέτη για το τμήμα Δράμα-Τοξότες. Η αναβάθμιση αφορά στην ηλεκτροκίνηση και (νέα) σηματοδότηση των προαναφερθέντων τμημάτων.

Σε τελική ανάλυση, δεν μπορεί να υποχρεωθεί ένας επιβάτης να ταξιδέψει από την Λάρισα, τα Τρίκαλα, ή την Καρδίτσα μέχρι την Αλεξανδρούπολη, να περάσει απ’ όλες τις πόλεις της ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης ακολουθώντας τη σημερινή χάραξη του σιδηρόδρομου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.