Είναι εύλογο οι υποψήφιοι φοιτητές να επιλέγουν πανεπιστημιακά ιδρύματα, σχολές και τμήματα, που έχουν την έδρα τους στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και τα άλλα μεγάλα αστικά κέντρα της Ελλάδας. Έτσι, η προτίμηση των αντίστοιχων σχολών και τμημάτων στα περιφερειακά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, είναι χαμηλότερη. Ακόμα κι ένας υποψήφιος περάσει σε τέτοια σχολή, ή τμήμα, θα κάνει την εγγραφή αλλά δεν θα παρακολουθήσει τα μαθήματα, γιατί θα δοκιμάσει πάλι στις πανελλαδικές εξετάσεις, προκειμένου να πετύχει στην σχολή, ή στο τμήμα της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και των άλλων μεγάλων πόλεων.

Αναρωτιόμαστε πως θα συναγωνιστούν τα τμήματα δασολογίας και οινολογίας της Δράμας, τα αντίστοιχα τμήματα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.); Κι αν έχουν μείωση στους εισακτέους τα τμήματα στο Α.Π.Θ., φανταστείτε τι γίνεται με τα τμήματα στην Δράμα. Δεχόμαστε να λειτουργούν σχολές και τμήματα με συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο στις μεγάλες πόλεις. Για παράδειγμα, μπορεί ο απόφοιτος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να σπουδάσει ιατρική, νομική, μηχανικός, δάσκαλος, ή καθηγητής, στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, το Ηράκλειο, την Λάρισα, τα Ιωάννινα και τον Βόλο. Τα Πανεπιστήμια στα μεγάλα αστικά κέντρα πρέπει να έχουν τις κορυφαίες σχολές ιατρικής, νομικής κ.λπ. Αλλά, δεν καταλαβαίνουμε γιατί η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και οι άλλες μεγάλες σε πληθυσμό πόλεις, να έχουν τμήματα για την δασολογία, την οινοποιεία, τα οποία θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη των περιφερειακών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και στην τόνωση των τοπικών οικονομιών.

Επίσης, πρέπει και οι ακαδημαϊκοί να συμβάλλουν στην αποκέντρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας (ΔΙ.ΠΑ.Ε.) προέκυψε από την συγχώνευση τεσσάρων ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Διαλύθηκαν, δηλαδή, τέσσερα ιδρύματα, για να ιδρυθεί ένα καινούργιο Πανεπιστήμιο με έδρα, πάλι, την Θεσσαλονίκη και τρεις πανεπιστημιακούς κόμβους στις Σέρρες, στην Δράμα και την Καβάλα. Γιατί δεν επιλέχθηκε μία από τις πόλεις αυτές, για να εγκατασταθεί η διοικητική έδρα του νέου φορέα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;

Επίσης, γιατί η διοίκηση του ΔΙ.ΠΑ.Ε. διατήρησε τμήματα που έχουν και τα ανταγωνιστικά Πανεπιστήμια στην Θεσσαλονίκη, το «Αριστοτέλειο» και το «Μακεδονίας», τα οποία δεν προσελκύουν καθηγητές και φοιτητές; Έπρεπε, κατά την άποψη μας, να διατηρήσει τα τμήματα που είναι μοναδικά στην χώρα και να δημιουργήσει νέα τμήματα με αντικείμενα σπουδών που συνδέονται με την τοπική παραγωγή και την γνώση του μέλλοντος, ώστε να γίνουν ελκυστικά και πρωτοπόρα στο εσωτερικό και το εξωτερικό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.