Για τις επιπτώσεις που θα έχει στην τσέπη των λαϊκών νοικοκυριών η ιδιωτικοποίηση της μεταφοράς των απορριμμάτων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ο συνδυασμός «Λαϊκή Συσπείρωση» Δήμου Θάσου απέστειλε την ακόλουθη τοποθέτηση: «Οι τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της διαχείρισης των απορριμμάτων, μας επιβεβαιώνουν για ακόμα μία φορά. Από το 2005, επί δημαρχίας Κωνσταντίνου Καπόλλα, θίξαμε το ζήτημα δημιουργίας χώρου υγειονομικής ταφής των απορριμμάτων στο νησί, καθώς και το ότι ήταν ηλίου φαεινότερο ότι όλος ο σχεδιασμός των εκάστοτε δημοτικών Αρχών, θα οδηγούσε βήμα το βήμα στην ιδιωτικοποίηση τμημάτων, ή και όλης της διαχείρισης των απορριμμάτων, με απώτερο στόχο τον πακτωλό κερδών για το κεφάλαιο και την μετακύλιση του κόστους στα λαϊκά νοικοκυριά του νησιού. Μέχρι σήμερα, το κόστος που πλήρωνε ο Δήμος Θάσου στον Δήμο Καβάλας για την εναπόθεση των απορριμμάτων, ήταν, περίπου, στα 550.000 ευρώ τον χρόνο, 60 ευρώ τον τόνο.

Με την απόφαση της ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ., όπου ιδιωτικοποιείται η μεταφορά των απορριμμάτων των Δήμων της Περιφέρειας της Α.Μ.-Θ. στα σημεία απόθεσης, για τα επόμενα δύο χρόνια, με κόστος 3.176.686,23 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. Μάλιστα, η ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ., με βάση τη σύμβαση, παραχωρεί στον ιδιώτη τον στόλο των ειδικών οχημάτων-συρμών μεταφόρτωσης-μεταφοράς απορριμμάτων και θα αναλάβει και το κόστος αλλαγής των ελαστικών των οχημάτων. Αυτό σημαίνει ότι, προστίθενται και άλλα 28€ ανά τόνο για την μεταφορά των απορριμμάτων από το νησί προς την Καβάλα. Δηλαδή, νέο χαράτσι που θα πληρώσουν οι πολίτες μέσω των τελών καθαριότητας. Η αύξηση αυτή έρχεται λίγο καιρό μετά την αύξηση των εισφορών των Δήμων της περιοχής προς την ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ. Λύση δεν αποτελεί η πρόταση της προηγούμενης δημοτικής Αρχής, η κατασκευή εργοστασίου στη Σκάλα Μαριών. Αφού η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (Μ.Ε.Α.), θα επεξεργαζόταν απορρίμματα από πράσινους και μπλε κάδους (σύμμεικτα), θα παρήγαγε αρκετούς τόνους για μεταφορά και η δυναμικότητά της θα ήταν 5.485 τόνους ανά έτος, όταν, κατά τον μελετητή, το νησί παράγει 9.379.40 τόνους ανά έτος. Και το ποιο σημαντικό, ότι το λειτουργικό κόστος θα έφτανε τα 5.382.840€ για πέντε χρόνια.

Διαχρονικές είναι οι ευθύνες όλων των δημοτικών Αρχών που διαχειρίστηκαν τα ζητήματα των απορριμμάτων, υλοποιώντας κατά γράμμα τις κατευθύνσεις όλων των κυβερνήσεων και αντιμετωπίζοντας τα απορρίμματα ως εμπόρευμα και τη διαχείριση τους ως πεδίο κερδοφορίας. Οι εργαζόμενοι στον Δήμο, ο λαός του νησιού, όχι μόνο δεν έχει να περιμένει κάτι θετικό από αυτή την εξέλιξη, αλλά ανοίγει και ένα πολύ επικίνδυνο δρόμο παραπέρα ιδιωτικοποίησης και υπονόμευσης των υπηρεσιών. Παράλληλα, αναδεικνύεται και από το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, ότι δεν μπορεί να υπάρξει φιλολαϊκή πολιτική που να στηρίζεται στη λογική της εμπορευματοποίησης και του κέρδους. Απαιτείται διαμόρφωση εθνικού σχεδίου ασφαλούς διαχείρισης των αποβλήτων από ενιαίο κρατικό φορέα. Προτεραιότητες του σχεδιασμού πρέπει να είναι:

-Η πρόληψη παραγωγής απορριμμάτων, προώθηση της ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή.

-Επιλογή κατάλληλου μείγματος σύγχρονων μεθόδων διαχείρισης και επεξεργασίας (σταθμοί μεταφόρτωσης, μηχανική ανακύκλωση, κομποστοποίηση).

-Ασφαλής υγειονομική ταφή των υπολειμμάτων και πρωτογενών απορριμμάτων που δεν ανακυκλώνονται στο νησί.

-Απαγόρευση κατηγορηματικά της μεθόδου καύσης.

-Διαχείριση των επικίνδυνων βιομηχανικών και των ιατρικών αποβλήτων ξεχωριστά από τα αστικά απορρίμματα.

-Εκπόνηση και άμεση υλοποίηση ολοκληρωμένου εθνικού (κεντρικού) σχεδιασμού για τα επικίνδυνα απόβλητα.

-Χωροθέτηση και επιλογή μεθόδων για τις μονάδες επεξεργασίας και τελικής διάθεσης τους, με κριτήριο την προστασία της υγείας του περιβάλλοντος και του λαϊκού εισοδήματος και όχι τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.