Η ΠΟΡΘΜΕΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΒΑΛΑΣ-ΠΡΙΝΟΥ μπήκε ξανά σε «καραντίνα» έως ότου λήξουν τα περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις. Έτσι, η (θαλάσσια) σύνδεση της Θάσου με το ηπειρωτικό τμήμα του Νομού Καβάλας διεξάγεται από την πορθμειακή γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα. Το δυσάρεστο είναι, ότι για το (νέο) «λουκέτο» στη γραμμή Καβάλας-Πρίνου συμφώνησε η κεντρική διοίκηση, η οποία στηρίχτηκε στο επιχείρημα των ναυτιλιακών εταιρειών, ότι η επιβατική κίνηση είναι μειωμένη. Ωστόσο, μειωμένη είναι η κίνηση και στη γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα, την οποία οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν κλείνουν, παρά μόνο αν υπάρχει ανακοίνωση για «απαγορευτικό» λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών. Είναι αντικειμενικό επιχείρημα η επιβατική κίνηση, όταν στις δύο γραμμές υπάρχει τεράστια διαφορά στον αριθμό των ημερήσιων δρομολογίων; Ασφαλώς και από τα πορθμεία της Κεραμωτής και του Λιμένα (Θάσου) θα μετακινούνται περισσότεροι επιβάτες, καλοκαίρι και χειμώνα, όταν υπάρχουν πυκνότερα δρομολόγια. Και γιατί υπάρχουν πυκνότερα δρομολόγια; Γιατί, η απόσταση από την Κεραμωτή μέχρι τη Θάσο είναι μικρότερη, άρα και τα έξοδα των ναυτιλιακών εταιρειών μικρότερα.

ΕΊΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ, επομένως, οι πλοιοκτήτες να θέλουν να μη κλείσει η συγκεκριμένη γραμμή. Όμως, για τη λειτουργία των πορθμειακών και ακτοπλοϊκών γραμμών, δεν αποφασίζουν οι πλοιοκτήτες, αλλά η κεντρική διοίκηση. Και για αν είναι δίκαιη η κεντρική διοίκηση έπρεπε, κατά την άποψη μας, να εφαρμόσει την εκ περιτροπής λειτουργία των δύο πορθμειακών γραμμών στην περίοδο της πανδημίας. Δηλαδή, αφού στην πρώτη καραντίνα λειτούργησε η γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα, στη δεύτερη καραντίνα, που βρίσκεται σε ισχύ, έπρεπε να λειτουργήσει η γραμμή Καβάλας-Πρίνου. Και να υποχρεωθούν οι ναυτιλιακές εταιρείες, αφού οι δύο γραμμές θεωρούνται «πακέτο», να εκτελέσουν μειωμένα δρομολόγια, για την εξυπηρέτηση των αναγκών των τοπικών κοινωνιών.

ΜΕ ΤΕΧΝΗΤΟ ΤΡΟΠΟ, η κεντρική διοίκηση και οι πλοιοκτήτες, οδηγούν τη γραμμή Καβάλα-Πρίνος στην πλήρη απαξίωση και, προφανώς, στην κατάργηση. Κάτι που θα είναι σκανδαλώδες. Δυστυχώς, οι τοπικοί άρχοντες δεν έχουν εναλλακτική πρόταση, πλην της επιδότησης που ζήτησε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πασχαλίδης, από τον υπουργό ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής. Να επιδοτείται τι; Μία γραμμή η οποία υπολειτουργεί; Διότι, με την επιδότηση δεν πρόκειται να τονωθεί η επιβατική κίνηση. Απλά, οι πλοιοκτήτες θα καλύπτουν τα έξοδα για να διατηρούν μερικά δρομολόγια.

Ο ΣΤΟΧΟΣ, ωστόσο, πρέπει να είναι η αναθέρμανση του ενδιαφέροντος των επιβατών για τη γραμμή Καβάλας-Πρίνου. Οι τοπικοί άρχοντες, οι πλοιοκτήτες και η κεντρική διοίκηση, δεν κάνουν τίποτα γι’ αυτό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.