ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΕΙ η γέφυρα μπροστά από το παλιό νοσοκομείο Καβάλας, η ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού είναι αναγκαία. Και κατά την άποψη μας πρέπει να ιεραρχηθεί ψηλότερα από την γέφυρα, διότι θα δώσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό ζήτημα της πόλης. Οποιοδήποτε πρόβλημα δημιουργηθεί στην Εγνατία οδό, θα διοχετεύσει όλη την κυκλοφορία των οχημάτων μέσα από την Καβάλα! Επομένως, είναι μεγάλη ανάγκη να κατασκευαστεί το υπόλοιπο τμήμα της περιμετρικής οδού μέχρι το Περιγιάλι.

Η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», απ’ ότι φαίνεται, δεν έχει σε προτεραιότητα το έργο αυτό, αν και είναι πολύ μεγαλύτερο από την αποκατάσταση της γέφυρας στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού. Το ενδιαφέρον τους πρέπει να δείξουν η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και πρωτίστως ο Δήμος Καβάλας. Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αντιμετωπίζει σημαντική έλλειψη επιστημονικών και τεχνικών στελεχών, γι’ αυτό και αναθέτει μελέτες έργων σε εξωτερικούς συνεργάτες. Αυτό ίσως αυξάνει το κόστος του έργου, αλλά επιταχύνει την διαδικασία.

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ προωθεί τον κλειστό αυτοκινητόδρομο Δράμας-Καβάλας, που είναι τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού άξονα Ε61. Είναι σημαντικό οδικό έργο, για την σύνδεση κυρίως του εμπορικού λιμένα Καβάλας, «Φίλιππος Β» με τον τελωνειακό σταθμό του Προμαχώνα, που είναι η κύρια πύλη εισόδου στην Ελλάδα από την βαλκανική ενδοχώρα. Ωστόσο, για την πόλη της Καβάλας έχει μεγαλύτερη σημασία, η κατασκευή του υπόλοιπου τμήματος της περιμετρικής οδού. Εάν υπάρχει πολιτική βούληση, που έλλειπε τα προηγούμενα έτη, το έργο της περιμετρικής οδού θα γίνει.

ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ την χάραξη και τους κόμβους, θεωρούμε ότι πρέπει να εφαρμοστεί η πρόταση με την μικρή σε μήκος σήραγγα (τούνελ). Η χάραξη αυτή ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους και βρήκε αντίθετους, αρχικά, το Δασαρχείο Καβάλας και μερικές «οικολογικές» ομάδες, γιατί θα κοπούν δέντρα του περιαστικού δάσους. Τα δέντρα, ωστόσο, θα φυτευτούν περισσότερα και θα αναζωογονηθεί το δάσος. Με την χάραξη αυτή, επίσης, θα είναι ευκολότερη η διάνοιξη και κατασκευή των κόμβων, για την σύνδεση της περιμετρικής οδού με τον αστικό ιστό.

ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΥΤΌ, θέλουμε να καταθέσουμε την άποψη ότι, η περιμετρική οδός θα κατασκευαστεί ως παράκαμψη του αστικού ιστού. Δηλαδή, θα χρησιμοποιείται από τους οδηγούς που θέλουν να αποφύγουν την αυξημένη κυκλοφορία στην πόλη και να φτάσουν γρήγορα (και με ασφάλεια) από την δυτική στην ανατολική πλευρά και αντιστρόφως. Θεωρούμε, επομένως, ότι δεν πρέπει να διανοιχθούν κόμβοι. Κι αν χρειάζεται κάτι τέτοιο, να διανοιχθούν ένας-δύο στα κατάλληλα σημεία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.