ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΕΠΙΚΕΥΑΣΤΕΊ η ζημιά, ή κατασκευαστεί καινούργια γέφυρα στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, η Καβάλα θα απειλείται από το κλείσιμο της Εγνατίας οδού, για οποιονδήποτε λόγο, με αποτέλεσμα όλη η κυκλοφορία να «διοχετευτεί» μέσα από την πόλη. Η διαπλάτυνση του οδοστρώματος στον υφιστάμενο δρόμο, στο τμήμα από το Καρνάγιο μέχρι την είσοδο του παλιού νοσοκομείου, έδωσε λύση στην κυκλοφορία των οχημάτων μετά το ατύχημα της υποχώρησης τμήματος του καταστρώματος της γέφυρας. Η κίνηση των οχημάτων διεξάγεται κανονικά και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, ενώ με το έργο κατασκευάστηκε, επιπλέον, πεζοδρόμιο στην πλευρά του παλιού νοσοκομείου και καινούργιο τοιχίο. Δόθηκε, έτσι, μία ικανοποιητική λύση και αποφεύχθηκε η χρήση φωτεινών σηματοδοτών, η οποία θα επιβάρυνε, κατά την άποψη μας, την κυκλοφορία και πιθανόν να δημιουργούσε κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος, ή και δυστυχήματος.

ΌΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΑΜΕ στην αρχή, η (τεχνική) λύση που δόθηκε εξυπηρετεί την κίνηση των οχημάτων εντός του αστικού ιστού. Αν χρειαστεί, όμως, να εισέλθουν οχήματα, ιδιαίτερα βαρέα, από την Εγνατία οδό, είναι σίγουρο πως θα αναστατωθεί η κίνηση σε όλο το κέντρο της πόλης, αφού υπάρχει μόνο μία οδός η οποία διασχίζει το παραλιακό μέτωπο μέχρι την δυτική έξοδο (και αντιστρόφως). Στο παρελθόν, η Καβάλα έζησε αρκετές φορές την κυκλοφοριακή συμφόρηση, όταν η Τροχαία έκανε εκτροπή των οχημάτων από την Εγνατία οδό προς την πόλη. Και θα ξαναζήσει, αν οι τοπικοί άρχοντες δεν πιέσουν περισσότερο την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και την κεντρική διοίκηση, ώστε να ολοκληρωθεί η λεγόμενη περιμετρική οδός της πόλης.

ΕΦΟΣΟΝ κατασκευαστεί ο «ανατολικός κλάδος» της περιμετρικής οδού, θα συνδεθεί το Περιγιάλι με τον Άγιο Σίλα κι έτσι, τα φορτηγά, κυρίως, αλλά και τα αυτοκίνητα που δεν θέλουν να περάσουν μέσα από την Καβάλα, να την παρακάμπτουν μέσω του Περιγιαλίου, ή δυτικά του Αγίου Σίλα. Το σημαντικό αυτό έργο βρήκε εμπόδιο μια μερίδα οικολογούντων, που διαμαρτυρήθηκαν για την αποψίλωση δέντρων του περιαστικού δάσους. Ο βασικός λόγος της αναβολής του έργου, κατά την άποψη μας, ήταν η έλλειψη πραγματικής πολιτικής βούλησης. Η αντίδραση των οικολογούντων και το υψηλό οικονομικό κόστος της χάραξης που θα επηρέαζε λιγότερο το δάσος, με την μεγάλη σήραγγα, χρησιμοποιήθηκαν ως δικαιολογία για την αδράνεια των πολιτικών.

Η ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ της Καβάλας πρέπει να προταχθεί, γιατί αφορά την ποιότητα ζωής των κατοίκων, την ασφάλεια και το μέλλον της πόλης. Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», στην οποία ανατέθηκαν οι μελέτες, δεν έχει κάνει καμία πρόοδο, απ’ όσο γνωρίζουμε, αφού βρίσκεται σε φάση εσωστρέφειας και με σοβαρό πρόβλημα υποστελέχωσης. Η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. οφείλει να αναζητήσει τρόπο για την επίσπευση της διαδικασίας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.