ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ η Καβάλα να συνδέεται (ακτοπλοϊκώς) με την Πάτμο και την Λέρο, αλλά να μην έχει θαλάσσια επικοινωνία με το δεύτερο νησί της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, την όμορφη Σαμοθράκη, καθώς και προβληματική σύνδεση με την Θάσο. Η κεντρική διοίκηση, δυστυχώς, δεν δείχνει ενδιαφέρον να ενισχύσει την θαλάσσια συγκοινωνία στο βόρειο Αιγαίο, όπως ενδιαφέρεται για την σύνδεση των λιμανιών της Αττικής με τα νησιά των Κυκλάδων, τα Δωδεκάνησα και την Κρήτη. Ακόμα και σ’ αυτό τον τομέα, η κρατική διοίκηση λειτουργεί με αθηνοκεντρική νοοτροπία.

ΚΙ ΕΝΏ οι τοπικοί άρχοντες, κυρίως οι δήμαρχοι, επιθυμούν την επαναλειτουργία της γραμμής Καβάλα-Σαμοθράκη, ο αρμόδιος υπουργός εκφράζει, καταρχάς, την θετική διάθεση στην ικανοποίηση του αιτήματος. Ο περιφερειάρχης, οι βουλευτές και οι υπόλοιποι φορείς των ενδιαφερόμενων Νομών (Καβάλας, Έβρου), επίσης, τυρβάζουν περί άλλων.

ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ της Σαμοθράκης θέλουν την τακτική επικοινωνία με την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα και το Λαύριο. Εκτός από την γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνο-Λαύριο, θεωρούμε πως μπορεί να βοηθήσει και μία δεύτερη γραμμή Καβάλα-Σαμοθράκη-Λήμνο-Άγιος Ευστράτιος-Λαύριο, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, που τα νησιά του βόρειου Αιγαίου είναι σχεδόν αποκομμένα από την ηπειρωτική χώρα. Κατά την άποψη μας, δεν έχει νόημα η σύνδεση της Καβάλας με τα νησιά της Μυτιλήνης, της Χίου, της Σάμου, των Φούρνων, της Ικαρίας, της Πάτμου και της Λέρου. Οι κάτοικοι των νησιών αυτών, του ανατολικού Αιγαίου, μπορούν να έχουν πρόσβαση προς την ηπειρωτική Ελλάδα, από τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΛΕΑΣΕΙ τους πλοιοκτήτες η κεντρική διοίκηση και να δηλώσουν πως θέλουν να δρομολογήσουν σύγχρονα πλοία στις γραμμές του βορείου Αιγαίου, μπορεί να νομοθετήσει ένα σημαντικό ποσοστό έκπτωσης στον φόρο κατανάλωσης υγρών καυσίμων, ώστε να είναι χαμηλό το ενεργειακό κόστος των δρομολογίων. Ακόμα, μπορεί να νομοθετήσει έκπτωση στην τιμή του εισιτηρίου για τους μόνιμους κατοίκους των νησιών της Σαμοθράκης, της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, που μετακινούνται στις δύο γραμμές. Αναμένουμε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.