Η ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ της αρμοδιότητας έγκρισης των δρομολογίων στις πορθμειακές γραμμές στις τοπικές Αρχές (παλιότερα τα δρομολόγια ενέκρινε, εκτός από το Κεντρικό Λιμεναρχείο, ο νομάρχης), είναι καθαρά πολιτική απόφαση. Μπορούμε να δεχτούμε να παραμείνει η αρμοδιότητα για τα δρομολόγια της ακτοπλοΐας στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), αλλά θεωρούμε υπερβολή να αποφασίζει ένα όργανο που εδρεύει στον Πειραιά, για τον αριθμό των δρομολογίων σε μία γραμμή που έχει τοπικό χαρακτήρα, όπως είναι οι γραμμές Καβάλας-Πρίνου και Κεραμωτής-Θάσου. Ακόμα πιο υπερβολικό είναι, να επιλέγουν οι ναυτιλιακές εταιρείες ποια γραμμή θα ενισχύσουν και πόσα δρομολόγια (ημερησίως και εβδομαδιαίως) θα εκτελούν στην γραμμή.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ τα μέλη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να αρνηθούν την πρόταση μιας ναυτιλιακής εταιρείας, όταν δεν γνωρίζουν την πραγματική κατάσταση και κυρίως ποιες είναι οι ανάγκες της τοπικής κοινωνίας; Οι ναυτιλιακές εταιρείες καταθέτουν στο Σ.Α.Σ. ένα πρόγραμμα δρομολογίων, το οποίο είναι προσαρμοσμένο στις δικές τους ανάγκες. Κι αν ερωτηθούν γιατί στην γραμμή Κεραμωτής-Θάσου τα δρομολόγια είναι υπερδιπλάσια καθημερινά, σε σχέση με την γραμμή Καβάλας-Πρίνου, χειμώνα και καλοκαίρι, θα απαντήσουν πως το επιβατικό κοινό προτιμάει την πρώτη γραμμή και πως το μεταφορικό κόστος είναι πολύ χαμηλότερο. Τον «μύθο» αυτό, θα μας επιτρέψετε την έκφραση, δημιούργησαν οι ναυτιλιακές εταιρείες, διότι ο επιχειρηματικός προσανατολισμός τους ήταν, είναι και θα είναι, να ενισχύουν την γραμμή Κεραμωτής-Θάσου.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, Ιωάννης Πλακιωτάκης, σχολίασε πως έχει αυξηθεί κατακόρυφα το ενεργειακό κόστος και πρέπει να ληφθεί υπόψη στον καταρτισμό των δρομολογίων. Βεβαίως και αυξήθηκαν οι τιμές των υγρών καυσίμων, ωστόσο το παραπάνω φαινόμενο της ενίσχυσης μιας εκ των δύο τοπικών θαλάσσιων γραμμών είναι αρκετά παλιότερο. Είναι λυπηρό, ο υπουργός να προτάσσει το ενεργειακό κόστος που έχουν οι πλοιοκτήτες, από την εξυπηρέτηση των επιβατών που μετακινούνται καθημερινά με τα πλοία των δύο γραμμών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.