ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ να επιστρέψει η αρμοδιότητα του καθορισμού των δρομολογίων στις πορθμειακές γραμμές στην περιφερειακή-τοπική αυτοδιοίκηση είναι πάγιο. Το επανέφερε ο υποψήφιος περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, ο οποίος πρότεινε να συγκροτηθεί μία επιτροπή, με τη συμμετοχή των Λιμεναρχείων, των Περιφερειακών Ενοτήτων, των Δήμων, των Επιμελητηρίων, των Εμπορικών Συλλόγων και των άλλων εμπλεκόμενων τοπικών φορέων, η οποία θα ρυθμίζει ζητήματα μεταφορών και συγκοινωνιών.

ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ με τον Χρ. Τοψίδη, ότι τα δρομολόγια στις πορθμειακές γραμμές Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης, Καβάλας-Πρίνου, Κεραμωτής-Θάσου (Λιμένα), είναι ενδοπεριφερειακό ζήτημα και πρέπει να ρυθμίζεται σε τοπικό επίπεδο. Συμφωνούμε, επίσης, ότι πρέπει να ξεπεράσουμε το σύνδρομο υπερσυγκεντρωτισμού, που ταλανίζει τη χώρα, από τη σύσταση του ελληνικού κράτους.

ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ, στην προκειμένη περίπτωση, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) να αποφασίζει για τα δρομολόγια στις παραπάνω πορθμειακές γραμμές. Το Σ.Α.Σ. είναι ένα όργανο, που δεν μπορεί να αξιολογήσει τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και τις ιδιαιτερότητες κάθε τόπου. Δέχεται εισηγήσεις μόνο από τις ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες, βεβαίως, εξυπηρετούν τα δικά τους (επιχειρηματικά) συμφέροντα.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ, το αίτημα των τοπικών κοινωνιών δεν εισακούστηκε, ούτε από τους βουλευτές, που υποτίθεται ότι είναι οι εκπρόσωποι του λαού στο Κοινοβούλιο, ούτε από την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Δεν στηρίχθηκε, επίσης, από την περιφερειακή αυτοδιοίκηση και συγκεκριμένα από τον περιφερειάρχη, Χρήστο Μέτιο, ο οποίος δεν είχε σε προτεραιότητα τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στην Περιφέρεια Α.Μ.-Θ.

ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ είναι απλά (και ξεκάθαρα). Όσο, ακόμα, θα αποφασίζει το Σ.Α.Σ. για τα δρομολόγια στις πορθμειακές γραμμές όλης της χώρας, τον κύριο λόγο στη διαμόρφωση της θαλάσσιας συγκοινωνίας θα έχουν οι ναυτιλιακές εταιρείες. Η κυβέρνηση δεν επιθυμεί να αλλάξει το καθεστώς και να «αναστατώσει» τη λειτουργία των εταιρειών. Διότι, αν περάσει, πάλι, η αρμοδιότητα των δρομολογίων στις τοπικές αρχές, οι εταιρείες θα υποχρεωθούν να τροποποιήσουν το πρόγραμμα που καταθέτουν για έγκριση στο Σ.Α.Σ. Το πρόγραμμα αυτό, είναι προσαρμοσμένο στις δικές τους ανάγκες και επιχειρηματικά σχέδια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.