ΚΙ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ μελέτες για την κατάσταση που επικρατεί στην παλιά πόλη της Καβάλας, γνωστή και ως συνοικία της Παναγίας. Κι αν έχουν γίνει σχεδιασμοί για το μέλλον της περιοχής. Ωστόσο, η παλιά πόλη συνεχίζει να έχει προβλήματα. Ο σύλλογος των κατοίκων και ο σύλλογος αρχιτεκτόνων Νομού Καβάλας, θα διοργανώσουν άλλη μία εκδήλωση συζήτησης, για το παρόν και το μέλλον της εμβληματικής συνοικίας της πόλης.

ΚΑΤΆ ΚΑΙΡΟΥΣ διατυπώθηκαν διάφορες ιδέες και προτάσεις, για την ανάδειξη της περιοχής, την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ντόπιων. Ελάχιστες από αυτές υλοποιήθηκαν. Κάποιες, όπως η ανάπλαση στην οδό Πιπίνου, έγιναν με προχειρότητα και έλλειψη σεβασμού στον παραδοσιακό χαρακτήρα της συνοικίας. Διότι, στο εξωτερικό αποφεύγουν (διά ροπάλου) να τσιμεντοποιήσουν τα παλιότερα τμήματα των πόλεων. Θεωρούμε ότι για το αντιαισθητικό αποτέλεσμα στην οδό Πιπίνου, μερίδιο της ευθύνης έχει και η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είμαστε κατά της ανάπλασης που έγινε.

Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ που δεν υλοποιήθηκαν πολλές παρεμβάσεις, ή αυτές που υλοποιούνται προχωρούν με πολύ αργό ρυθμό, είναι ο χαρακτήρας της περιοχής, που δεν επιτρέπει τους πειραματισμούς που γίνονται σε άλλες περιοχές της πόλης. Θυμηθείτε πόσος χρόνος χρειάστηκε, ώστε να κατεδαφιστεί ένα τμήμα μόνο, το πιο επικίνδυνο, της παλιάς κατοικίας στην οδό Θεοδώρου Πουλίδου, δίπλα στο 5ο Γυμνάσιο. Επίσης, η πρόταση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Καβάλας, για την ανάπλαση της περιοχής του φάρου πέρασε από «κόσκινο», προκειμένου να εξασφαλίσει την έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (Κ.Α.Σ.).

ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ, με τα παραπάνω παραδείγματα, ότι ο σχεδιασμός και πολύ περισσότερο η πραγματοποίηση κάποιων παρεμβάσεων στην παλιά πόλη, είναι δύσκολη υπόθεση. Το πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι ίδιοι οι κάτοικοι. Η ύπαρξη ενός σχεδιασμού, βεβαίως, είναι χρήσιμη, διότι η αυθαίρετη παρέμβαση θα πλήξει την εικόνα και τη ζωή των κατοίκων της συνοικίας.

ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ, μακάρι η παλιά πόλη της Καβάλας να ήταν χτισμένη σε επίπεδο έδαφος και να απείχε δέκα λεπτά με τα πόδια από το κέντρο, ώστε οι κάτοικοι να μετακινούνται πεζοί, ή με την αστική συγκοινωνία και τα ταξί. Δυστυχώς, είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα, τα οποία σταθμεύουν στους ήδη στενούς δρόμους (σοκάκια). Ευτυχώς που υπάρχει το «τρενάκι» του Δήμου Καβάλας, το οποίο εξυπηρετεί αρκετούς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here