ΚΑΤΆ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ, η δημιουργία σταθμού έναρξης (και τερματισμού) κρουαζιέρων στο λιμάνι «Απόστολος Παύλος» της Καβάλας, μπορεί να μην είναι ανέφικτος στόχος, είναι όμως περιττός. Θεωρούμε ότι αρκεί η Καβάλα να αποτελεί ενδιάμεσο λιμάνι στις κρουαζιέρες που γίνονται από την Κωνσταντινούπολη, που είναι home port.

ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, που αντιμετωπίζει η Κωνσταντινούπολη, τα τελευταία δύο έτη μειώθηκαν οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Καβάλας. Δυστυχώς, η ελληνική κυβέρνηση δεν εκμεταλλεύτηκε τη συγκυρία, για να κάνει τη Θεσσαλονίκη home port και έτσι, να ενισχύσει τον τουρισμό κρουαζιέρας στο βόρειο και ανατολικό Αιγαίο. Η Θεσσαλονίκη έχει τις βασικές προϋποθέσεις, για να λειτουργήσει ως home port, με κυριότερη αυτή του αερολιμένα με σταθερές συνδέσεις με προορισμούς του εξωτερικού. Κι όταν ο αερολιμένας «Μακεδονία» κλείνει, το home port μπορεί να εξυπηρετηθεί, για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί, από τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας.

ΕΆΝ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ λειτουργούσε ως home port, η κάμψη στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων από την Κωνσταντινούπολη θα μετριαζόταν. Με τη Θεσσαλονίκη, εκτός από τα νησιά στο βόρειο και ανατολικό Αιγαίο, μπορούν να συνδεθούν στο δίκτυο των κρουαζιέρων και τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας, που είναι ο Βόλος και η Καβάλα. Για παράδειγμα, θα μπορούσαν να καταρτιστούν δύο-τρία προγράμματα κρουαζιέρων σε ετήσια βάση. Το πρώτο Θεσσαλονίκη-Σποράδες-Βόλος. Το δεύτερο Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Σαμοθράκη-Θάσος-Καβάλα. Και το τρίτο Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος, με επιστροφή. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί ο Πειραιάς να καλύπτει το νότιο Αιγαίο και η Κωνσταντινούπολη το βόρειο, ενώ η Θεσσαλονίκη είναι «αποκλεισμένη» ακτοπλοϊκά από τα ελληνικά νησιά.

ΘΕΩΡΟΥΜΕ πως θα είναι προς όφελος της Καβάλας η λειτουργία ενός ακόμα home port στη Θεσσαλονίκη. Γι’ αυτό, οι διοικήσεις του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας και του Δήμου Καβάλας, πρέπει να συνεργαστούν με τις αντίστοιχες του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης και του Δήμου Θεσσαλονίκης, να ενταχθεί και ο Βόλος στην «ομάδα», για να κατατεθεί αίτημα προς την κεντρική διοίκηση.

Η ΚΑΒΑΛΑ μόνη της, δεν μπορεί να αλλάξει την αγορά στον τουρισμό κρουαζιέρας, γιατί θα εξαρτάται από την Κωνσταντινούπολη.  Μπορεί, όμως, να ωφεληθεί από τις συνέργειες με άλλους προορισμούς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here