Ο σύλλογος εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» δημιούργησε ένα ντοκιμαντέρ, ενάντια στη σχεδιαζόμενη, από το ΤΑΙΠΕΔ, παραχώρηση της Εγνατίας οδού και των κάθετων αξόνων, του συνόλου, δηλαδή, των αυτοκινητοδρόμων της βόρειας Ελλάδας μήκους σχεδόν χιλίων χιλιομέτρων. Το ντοκιμαντέρ αναφέρεται στο ιστορικό της κατασκευής της Εγνατίας οδού και των κάθετων αξόνων με δημόσιους, εθνικούς και ευρωπαϊκούς, πόρους, καθώς και στη μετέπειτα εκτέλεση των εργασιών συντήρησης και λειτουργίας του εκτεταμένου δικτύου αυτοκινητοδρόμων μέσω δημόσιων συμβάσεων χρηματοδοτούμενων αποκλειστικά από τα έσοδα διοδίων, χωρίς επιβάρυνση του δημόσιου προϋπολογισμού.

«Εξηγείται ο παντελώς λανθασμένος σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ και των συμβούλων του, για μακροχρόνια παραχώρηση μιας ήδη κατασκευασμένης υποδομής, που δεν απαιτεί οποιαδήποτε ιδιωτική επένδυση, τη στιγμή μάλιστα, που, βάσει οικονομικών μελετών και δημοσιοποιημένων στοιχείων, με την παρούσα διαχείριση, η εκμετάλλευση της υποδομής μπορεί να αποφέρει στο ελληνικό Δημόσιο κέρδη της τάξης των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ στα επόμενα 35 χρόνια. Επιπλέον, τονίζεται ότι, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», είναι ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που συμβάλλει άμεσα στη μείωση του εθνικού χρέους, με κατάθεση ποσού 10 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως απευθείας στο σχετικό λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδας, από τα έσοδα μόνο δύο εκ των σταθμών διοδίων. Όλα τα παραπάνω, θα απολεσθούν σε περίπτωση παραχώρησης της Εγνατίας οδού, τη στιγμή που δεν έχει οριστεί καν κάποιο ελάχιστο αποδεκτό τίμημα ως αντάλλαγμα.

Τονίζεται ότι, ενώ με την παρούσα διαχείριση διατηρείται το ύψος των διοδίων της Εγνατίας οδού σε προσιτό και κοινωνικά αποδεκτό επίπεδο της τάξης των τριών λεπτών ανά χιλιόμετρο, με τη σχεδιαζόμενη παραχώρηση θα υπερδιπλασιαστεί στα 6,5-7 λεπτά ανά χιλιόμετρο, όπως είναι στις λοιπές παραχωρήσεις. Επισημαίνεται ότι, ο συνολικά λανθασμένος σχεδιασμός προκύπτει και από το γεγονός ότι μετά από επτά χρόνια προσπαθειών από το ΤΑΙΠΕΔ, δεν έχει καταστεί δυνατό να καθοριστούν ούτε τα βασικά στοιχεία της σχεδιαζόμενης παραχώρησης, δεν έχει οριστεί κάποιο ελάχιστο αποδεκτό τίμημα, απουσιάζει πλήρως η τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της παραχώρησης, ενώ, ειδικά για την περίπτωση της Εγνατίας οδού, το ΤΑΙΠΕΔ εξαιρείται από ουσιώδεις διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας για τις συμβάσεις παραχώρησης. Το ντοκιμαντέρ, σε παραγωγή της Infowar Productions, είναι διαθέσιμο:

Στη σελίδα του ΣΕΤΕΟ στο Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=ffugVJzYYsA&t

Στη σελίδα του ΣΕΤΕΟ στο Facebook: https://www.facebook.com/syllogosseteo/

Στη σελίδα του ΣΕΤΕΟ στο WordPress: https://syllogosseteo.wordpress.com/2018/01/23/mini_doc_par_taiped/

Στη σελίδα της Infowar Productions: htttp://www.info-war.gr/», αναφέρει το δελτίο Τύπου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.