Η κατασκευή της Εγνατίας οδού, είναι ένα πολύ σημαντικό «εργαλείο» για την ανάπτυξη της βόρειας Ελλάδας και ιδιαίτερα των ακριτικών περιοχών, όπως η Θράκη, η Ήπειρος, αλλά και τα δύο «άκρα» της Μακεδονίας, το ανατολικό και το δυτικό. Με τον αυτοκινητόδρομο, η πρόσβαση των κατοίκων του Έβρου στη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα, έγινε πιο εύκολη και συντομότερη.

Εξίσου σημαντική είναι η κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας, από την Θεσσαλονίκη μέχρι τον Νομό Έβρου και η ένταξη σ’ αυτή του Νομού Δράμας, που δεν συνδέεται άμεσα με τον αυτοκινητόδρομο.

Με την κατασκευή των σταθμών διοδίων, μετωπικών και πλευρικών, η μετακίνηση στον αυτοκινητόδρομο γίνεται πιο ακριβή για τους οδηγούς. Το τρένο θα προσφέρει μία εναλλακτική λύση μετακίνησης επιβατών και μεταφοράς εμπορευμάτων, με χαμηλότερο κόστος, ασφάλεια και ταχύτητα. Σε τελική ανάλυση, η ευαίσθητη περιοχή της ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, δεν μπορεί και δεν πρέπει, να είναι αποκομμένη σιδηροδρομικά από το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της βόρειας Ελλάδας, την Θεσσαλονίκη και οι πολίτες να αναγκάζονται να μετακινηθούν οδικώς, ή αεροπορικώς από τα αεροδρόμια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, στα οποία οι πτήσεις προς Αθήνα είναι περιορισμένες.

Έχει δίκιο, επομένως, η βουλευτής Δράμας του «Κινήματος Αλλαγής», Χαρά Κεφαλίδου, να διαμαρτύρεται για την απομόνωση του Νομού, που είναι σιδηροδρομική και οδική! Το ίδιο οφείλουν να κάνουν όλοι οι βουλευτές της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, αλλά και ο περιφερειάρχης, Χρήστος Μέτιος, που δεν ασχολείται σοβαρά με το μείζον αυτό θέμα. Κατά την άποψη μας, προέχει η σύνδεση της Δράμας με τον σιδηρόδρομο, παρά με τον αυτοκινητόδρομο. Προέχει, δηλαδή, η ένταξη στη σιδηροδρομική Εγνατία, παρά η κατασκευή συνδετήριου άξονα, για πρόσβαση στην Εγνατία οδό.

Ο περιφερειάρχης και οι βουλευτές Δράμας, λοιπόν, πρέπει να πιέσουν τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., να κατασκευάσει τη σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή από την Θεσσαλονίκη μέχρι τον Έβρο, η οποία θα περνάει από την πόλη της Δράμας. Κι αν, παράλληλα, επιτευχθεί η σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο, ακόμα καλύτερα! Προς το παρόν, όμως, κανένα από τα δύο σχέδια δεν προχωράει και ο Νομός Δράμας εξακολουθεί να είναι «αόρατος» από την κεντρική διοίκηση και την περιφερειακή αυτοδιοίκηση και μακριά από τα κέντρα των αποφάσεων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.