Το Επιμελητήριο Δράμας έκανε την πρότασή του, για να συνδεθούν οι πόλεις της Δράμας και των Σερρών με την ανατολική χάραξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας (Θεσσαλονίκη-Γαλλικός-Αμφίπολη-Αμυγδαλεώνας-Νέα Καρβάλη-Τοξότες). Είναι χρήσιμο και θεμιτό, οι φορείς να συμμετέχουν στην δημόσια κουβέντα, για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής.

Πριν σχολιάσουμε την πρόταση του Επιμελητηρίου Δράμας, θέλουμε να εκφράσουμε τον προβληματισμό μας, για την απουσία πρότασης από πλευράς Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Τ.Ε.Ε.) και συγκεκριμένα του Τμήματος Ανατολικής Μακεδονίας, που είναι ο επιστημονικός σύμβουλος του κράτους στην κατασκευή μεγάλων δημόσιων τεχνικών έργων (αυτοκινητόδρομοι, σιδηρόδρομος, λιμάνια). Η «σιωπή» του Τμήματος Ανατολικής Μακεδονίας του Τ.Ε.Ε. εκλαμβάνεται, από εμάς, ως συμφωνία για την χάραξη του ανατολικού κλάδου της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Δεν επιθυμεί να εμπλακεί στο ζήτημα της σύνδεσης των αστικών κέντρων της Δράμας και των Σερρών με την σιδηροδρομική Εγνατία, το οποίο είναι ένα ξεχωριστό ζήτημα. Διότι, αυτό που προέχει, είναι να υλοποιηθεί το έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Δεν είναι λογικό να συζητάμε για την κατασκευή των «κάθετων συνδέσεων», ενώ δεν κατασκευάστηκε ο κεντρικός (σιδηροδρομικός) άξονας! Η κατασκευή των «κάθετων συνδέσεων», είναι ένα έργο μεταγενέστερο. Και δεν έχει σχέση με την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Δράμα-Θράκη. Οι μελέτες για τις «κάθετες συνδέσεις» προς την σιδηροδρομική Εγνατία θα γίνουν μετά την ολοκλήρωση του βασικού άξονα. Οι «κάθετες συνδέσεις» είναι απαραίτητες και θα κατασκευαστούν.

Ωστόσο, το Επιμελητήριο και οι υπόλοιποι φορείς της Δράμας, πρέπει να ασκήσουν πίεση για τον εκσυγχρονισμό της υπάρχουσας σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Θράκη. Δεν είναι δυνατό τον 21ο αιώνα, το τραίνο να σταματάει στην Δράμα και οι επιβάτες να συνεχίζουν με λεωφορεία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (Ο.Σ.Ε.) προς τους προορισμούς τους στην Θράκη.

Ο εκσυγχρονισμός της υπάρχουσας γραμμής, θα γίνει ανεξάρτητα από την σιδηροδρομική Εγνατία. Μπορεί να ζητηθεί από το Υπουργείο υποδομών και μεταφορών και τον Ο.Σ.Ε., να χρηματοδοτηθεί η μελέτη και να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και με την συμμετοχή των Περιφερειών Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Έτσι, θα αρθεί το πρόβλημα σύνδεσης των αστικών κέντρων των δύο Περιφερειών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.