Η απόφαση που ελήφθη, κατά πλειοψηφία, από το περιφερειακό συμβούλιο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, για τους περιβαλλοντικούς όρους της χάραξης νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης, δεν άρεσε στον επικεφαλής του συνδυασμού «Ανεξάρτητη Ενωτική Παρέμβαση», Κώστα Κατσιμίγα, ο οποίος καλεί τις τοπικές κοινωνίες που «θίγονται» από το έργο, κυρίως της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, σε ξεσηκωμό, για να αποτραπεί ο σχεδιασμός του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (Ο.Σ.Ε.).

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει τα ακόλουθα: «Κατώτερο των περιστάσεων το περιφερειακό συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, γνωμοδότησε θετικά επί των περιβαλλοντικών όρων για την μελέτη χάραξης νέας σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Θεσσαλονίκης-Αμφίπολης-Αμυγδαλεώνα-Νέας Καρβάλης. Ουσιαστικά, συνηγόρησε με τον ακρωτηριασμό της Δράμας, την αποκοπή της από το σώμα της Περιφέρειας και τον αποκλεισμό της από ένα σύγχρονο ηλεκτροκινούμενο μεταφορικό δίκτυο σταθερής τροχιάς. Η περιφερειακή παράταξη «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» είχε προτείνει μία εναλλακτική χάραξη, που θα περιλάμβανε στην διαδρομή της και τα δύο αστικά κέντρα των Σερρών και της Δράμας, θα είχε το ίδιο μήκος, χαμηλότερο κόστος και λιγότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση. Άλλωστε, το Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, έχει γνωμοδοτήσει αρνητικά στην χάραξη μέσω Αμφίπολης, διότι η γραμμή θα επιβαρύνει περιβαλλοντικά τους υδροβιότοπους Κορώνειας, Βόλβης, τα Μακεδονικά Τέμπη στην Ρεντίνα-Ασπροβάλτα και το δέλτα του Στρυμόνα.

Ωστόσο, η πλειοψηφία του περιφερειακού συμβουλίου, με βασικό κορμό τις παρατάξεις Μέτιου και Τοψίδη, δέχτηκαν τις επιλογές της διοίκησης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (Ο.Σ.Ε.) και ψήφισαν θετικά. Πέραν της παράταξής μας, τιμητικά αρνητικά με τον σιδηροδρομικό ακρωτηριασμό της Δράμας ψήφισαν όλοι, πλην ενός, οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Δράμας, όλων των παρατάξεων, εκτός του συμβούλου της «Λαϊκής Συσπείρωσης» που ψήφισε λευκό για πολιτικούς λόγους. Μεταξύ αυτών που ψήφισαν αρνητικά, ο πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου, Χρήστος Παπαθεοδώρου και ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης Δράμας, Γεώργιος Παπαδόπουλος. Επίσης, αρνητικά ψήφισαν ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης, Νικόλαος Ευφραιμίδης και ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης υγείας, Κωνσταντίνος Βενετίδης από τον Έβρο. Πιστεύουμε ότι, το θέμα τώρα αρχίζει και υπάρχουν πολλά περιθώρια αντίδρασης στον αποκλεισμό της Δράμας, με δεδομένο ότι, η χάραξη της νέας γραμμής δεν ετέθη ποτέ σε διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και η μελέτη χάραξης, δεν είναι μελέτη που οδηγεί σε έργο. Για να φτάσουμε σε εφαρμόσιμες μελέτες, πρέπει αυτές να ανατεθούν, να εκπονηθούν, να ελεγχθούν, να εγκριθούν και να εξοφληθούν, διαδικασία που ακόμα δεν άρχισε και γι’ αυτό απαιτούνται χρονοβόρες διαδικασίες και χρήμα που αν όλα κυλήσουν καλά, θα υπερβούν τα δέκα χρόνια αναμονής μέχρι να αρχίσει το έργο».

Για την γέφυρα στην Καβάλα

Σε προηγούμενο άρθρο του, με σκωπτικό ύφος, ανέφερε τα εξής: «Μέσα στην τρελή χαρά, ο περιφερειάρχης, κος Μέτιος, πανηγυρίζει για την εξασφάλιση δύο εκατομμυρίων ευρώ, για την συνέχιση της μελέτης Δράμας-Αμφίπολης, που απλά ακόμα δεν υπάρχει. Διαβάζουμε από το τελευταίο δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. ότι: «Το 2013, η αρμοδιότητα για τις μελέτες και την κατασκευή του τμήματος που βρίσκεται στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης μεταβιβάστηκε στην «Εγνατία Οδό». Δηλαδή, ό,τι μελέτες είχαν εκπονηθεί από την κρατική Περιφέρεια και την Νομαρχία Δράμας μέχρι τότε για το συγκεκριμένο τμήμα, δόθηκαν στην «Εγνατία Οδό». Φέτος τον Φεβρουάριο, ως διοίκηση της Περιφέρειας, ζητήσαμε και, πριν λίγες μέρες, λάβαμε από την «Εγνατία Οδό» όλες τις υπάρχουσες μελέτες για το συγκεκριμένο τμήμα. Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι, οι μελέτες που μας επιστράφηκαν, ήταν σχεδόν αυτές που είχαμε δώσει πριν 8 χρόνια. Και για να είμαι ακριβής, η όποια πρόοδος υπήρξε, σημειώθηκε μόλις τον τελευταίο χρόνο».

Δηλαδή, αβίαστα προκύπτει ότι μέχρι τον Φεβρουάριο του 2021, η διοίκηση της Περιφέρειας, δεν ενδιαφέρθηκε να δει τι γίνεται και τι συμβαίνει με την μελέτη αυτή που ανέλαβε η «Εγνατία Οδός» και εμπαίζοντας την Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. παρέδωσε ότι είχε παραλάβει το 2013; Και η παραπάνω αδιαφορία επιβραβεύεται και με πρόσφατο δελτίο Τύπου της, σύμφωνα με το οποίο «εξασφαλίστηκαν» τα 2 εκατομμύρια € που απαιτούνται για την ολοκλήρωση-επικαιροποίηση της μελέτης; Κι ας πάμε ένα βήμα πιο πέρα.

Για να μην «εισπράξει» τα εύσημα ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για την αποκατάσταση της πεσμένης γέφυρας της Καβάλας ενόψει των εκλογών, Δήμος Καβάλας και Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. αρνήθηκαν την συνδρομή του ΥΠΕΧΩΔΕ, όπως εύγλωττα αποκάλυψε προ μηνών η τότε δήμαρχος, Δήμητρα Τσανάκα. Ως «λύση» αναζητήθηκε η προγραμματική σύμβαση για την σύνταξη της μελέτης ανάμεσα στην Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. και την «Εγνατία Οδό», δηλαδή ζητήθηκε από τον φορέα που επί 9 χρόνια καθυστέρησε τις μελέτες για τον άξονα Δράμα-Αμφίπολη (στο κομμάτι των 14 χιλιομέτρων), να συντάξει την μελέτη αποκατάστασης της γέφυρας της Καβάλας.

Η «Εγνατία Οδός» έπρεπε, κατά την προγραμματική σύμβαση που υπογράφηκε στις 3/10/2020, να παραδώσει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2021 μελέτη αποκατάστασης της γέφυρας. Ήδη, στην οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ., για λόγους ανώτερης βίας, εισήχθη αίτημα της εταιρείας για την παράταση ισχύος της προγραμματικής σύμβασης μέχρι τον Απρίλιο του 2022 και η διοίκηση είναι θετική προς τούτο, σύμφωνα με την εισήγησή της στην επόμενη συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής, που θα γίνει την Μεγάλη Τρίτη 27 Απριλίου 2021. Λοιπόν, πάμε ένα στοίχημα ότι, η κατασκευή (τουλάχιστον, αν όχι κι η μελέτη) της γέφυρας στο παλιό νοσοκομείο Καβάλας, θα μας απασχολήσει και στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές;».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.