Δεν χωράει αμφισβήτηση, θεωρούμε, ότι η οικογένεια και το σχολείο (σε όλες τις βαθμίδες του) αποτελούν τους βασικούς πυλώνες στη διαμόρφωση της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου. Η οικογένεια είναι το πρώτο περιβάλλον που βρίσκεται ο άνθρωπος, επομένως τα βιώματα εντός του οικογενειακού περιβάλλοντος, είναι πολύ σημαντικά, αν όχι καθοριστικά, για την διαμόρφωση του χαρακτήρα. Όταν μέσα στην οικογένεια υπάρχει θετικό κλίμα, η επίδραση είναι θετική και στα μέλη της, είτε είναι γονείς, είτε τέκνα. Ο ρόλος της οικογένειας, κατά την άποψη μας, είναι να δώσει στα παιδιά τις βασικές αρχές και αξίες.

Στο σχολείο και ειδικότερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, το παιδί θα έρθει σε πρώτη επαφή με την κοινωνία που ζει και θα αναπτυχθεί σωματικά και πνευματικά. Ο ρόλος του σχολείου, είναι η παροχή της γνώσης, είτε γενικής, είτε εξειδικευμένης, ώστε ο άνθρωπος να γνωρίσει τους άλλους ανθρώπους και το περιβάλλον που βρίσκεται.

Η γνώση διευρύνει τον ορίζοντα και διαμορφώνει την ατομική θεώρηση για τις κοινωνικές σχέσεις και την αντιμετώπιση που έχει ο άνθρωπος απέναντι στο αστικό και το φυσικό περιβάλλον. Σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, η παρεχόμενη γνώση εξειδικεύεται, για να φτάσουμε στην απόκτηση του πτυχίου από το πανεπιστήμιο, ή του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.

Θα συμφωνήσουμε με τον διευθυντή του 1ου δημοτικού σχολείου Δράμας, Αλκιβιάδη Σαλπιγκτή, ότι το σχολείο έχει αλλάξει πολύ μετά το έτος 2000. Έγινε περισσότερο εξειδικευμένο και «πολυθεματικό». Ωστόσο, θα εκφράσουμε την ανησυχία μας, σε ότι αφορά την θέση του σχολείου στην κοινωνία. Κατά την άποψη μας, το σχολείο δεν πρέπει να «ακολουθεί» την κοινωνία, αλλά να διαμορφώνει την κοινωνία! Ειδικότερα, στο ζήτημα της σχολικής βίας, για το οποίο στο 1ο δημοτικό σχολείο Δράμας διοργανώνουν φεστιβάλ τα τελευταία έξι έτη, το σχολείο δεν πρέπει να γίνεται η «επέκταση» του θλιβερού φαινομένου που υπάρχει στην οικογένεια και την κοινωνία.

Ένα παιδί που υφίσταται, ή ζει μέσα σε βίαιο οικογενειακό περιβάλλον, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα λειτουργήσει βίαια και στο σχολείο. Το ίδιο ισχύει και για τον ενήλικα εκπαιδευτικό. Το σχολείο, με την παροχή της γνώσης, πρέπει να προλαμβάνει τις αρνητικές καταστάσεις και να μη γίνεται πεδίο που θα αναπτυχθούν κοινωνικές δυσλειτουργίες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.