«Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΑ ΜΕΣΑ εν δράσει» είναι ο τίτλος του συνεδρίου που πραγματοποιείται την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2017 στην αίθουσα Παύλος Ζάννας του Ολύμπιον. Το συνέδριο διοργανώνεται από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τους ευρωπαίους πολιτιστικούς εταίρους, το πανεπιστήμιο Spoleczna Akademia Nauk (Πολωνία) και Laterna Magica (Ουγγαρία). Αποτελεί μέρος του προγράμματος πολλαπλών δράσεων «Κινηματογραφικές Διαδρομές» που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος EUFORIAMEDIA Creative Europe. Στο πλαίσιο του συνεδρίου, ακαδημαϊκοί και ερευνητές των ψηφιακών και οπτικοακουστικών μέσων θα μοιραστούν με το κοινό επιστημονικά δεδομένα, εργαλεία και μεθόδους εκπαιδευτικής καινοτομίας. Η εκδήλωση απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να ενημερωθούν για το ψηφιακό μέλλον της εκπαίδευσης, αλλά και να αναζητήσουν έμπνευση σε ψηφιακές αφηγήσεις και ιδέες σχετικά με την αξιοποίηση των οπτικοακουστικών μέσων στην παιδεία. Πρωταρχικός στόχος είναι να καθιερωθεί το συνέδριο ως ένα είδος διακρατικού διαλόγου για τις πολιτικές που εφαρμόζονται σε κάθε χώρα αναφορικά με την ένταξη του οπτικοακουστικού εγγραμματισμού στην εκπαίδευση και κατ’ επέκταση με την οπτικοακουστική παιδεία. Επίσης, το συνέδριο επιδιώκει να αποτελέσει αφορμή εξερεύνησης και ανταλλαγής ιδεών αλλά και τόπος αλληλεπίδρασης και δημιουργίας δικτύων συνεργασίας ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ακαδημαϊκούς και ερευνητές, κρατικούς λειτουργούς με ενασχόληση στον τομέα του πολιτισμού και της εκπαίδευσης και ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στον χώρο του κινηματογράφου. Οι βασικές ενότητες του συνεδρίου θα αναδείξουν τα ζητήματα και τις βασικές προσεγγίσεις στον οπτικοακουστικό διάλογο και την επιρροή των οπτικοακουστικών μέσων στην ψυχοκοινωνική συγκρότηση των παιδιών. Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα παρουσιαστούν επίσης τα αποτελέσματα της χρήσης νέων παιδαγωγικών εργαλείων, όπως για παράδειγμα η ψηφιακή αφήγηση, και ο ρόλος των εργαλείων αυτών στο μαθησιακό περιβάλλον. Και μιας και θα είμαστε στη Θεσσαλονίκη, ώρα για λίγο ποιοτικό κινηματογράφο:

Οι ταινίες της εβδομάδας στις αίθουσες του ΦΚΘ
2/2– 8/2/2017: Η αληθινή καθηλωτική ιστορία του γερμανού εισαγγελέα Φριτς Μπάουερ και ο αγώνας του για δικαιοσύνη κόντρα στους ναζί ξετυλίγονται στην ταινία Υπόθεση Φριτς Μπάουερ: Μυστική ατζέντα του Λαρς Κράουμε που κάνει πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα στην αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη 1, Λιμάνι). Στο Ολύμπιον μη χάσετε το συναρπαστικό ντοκιμαντέρ Freddie Mercury: The Great Pretender, που προβάλλεται στο πλαίσιο της νέας ενότητας IN-EDIT Rewind, σε συνεργασία με το φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ IΝ–EDIT. Η αίθουσα Σταύρος Τορνές φιλοξενεί επίσης ένα πολύ ξεχωριστό τριήμερο αφιέρωμα με τίτλο «Το Ιράν που δεν είδα: Αφιέρωμα στον Ιρανικό Κινηματογράφο», σε συνεργασία με το Μορφωτικό Κέντρο της Πρεσβείας της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν. Επίσης συνεχίζονται αποκλειστικά στις αίθουσες του Φεστιβάλ:

  • Το υποψήφιο για 8 Όσκαρ Moonlight του Μπάρι Τζένκινς, η πολυσυζητημένη κινηματογραφική έκπληξη της χρονιάς (αίθουσα Ολύμπιον). Το Moonlight εξιστορεί τη ζωή ενός νεαρού αφροαμερικανού από την παιδική του ηλικία έως και την ενηλικίωση, καθώς παλεύει να βρει τη θέση του στον κόσμο. Ένα συγκλονιστικό πορτρέτο της ζωής αυτού του ανθρώπου κι ένας ποιητικός φόρος τιμής στην ταυτότητα, την οικογένεια, τη φιλία και την αγάπη. Η ταινία είναι υποψήφια για οκτώ Όσκαρ.
  • Το Paterson, η νέα ταινία του Τζιμ Τζάρμους, του αγαπημένου δημιουργού του ανεξάρτητου σινεμά (αίθουσες Παύλος Ζάννας και Τζον Κασσαβέτης). Ο Πάτερσον είναι οδηγός λεωφορείου στην ομώνυμη πόλη του Πάτερσον, στο Νιου Τζέρσι. Κάθε μέρα ακολουθεί μια απλή ρουτίνα: κάνει το καθημερινό του δρομολόγιο, παρατηρώντας την πόλη και κρυφακούγοντας αποσπασματικά τις συζητήσεις γύρω του. Η ταινία παρατηρεί σιωπηρά τους θριάμβους και τις ήττες της καθημερινής ζωής, όπως και την ποίηση που κρύβεται στις πιο μικρές λεπτομέρειες.
  • Η υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων Κόκκινη χελώνατου Μίκαελ Ντουντόκ Ντε Βιτ, μια παραγωγή του φημισμένου Studio Ghibli του Χαγιάο Μιγιαζάκι (αίθουσα Παύλος Ζάννας). Το Studio Ghibli του θρυλικού Χαγιάο Μιγιαζάκι, περνά για πρώτη φορά τα σύνορα της χώρας του, και σε συνεργασία με τη Γαλλία, παρουσιάζει ένα πανέμορφο παραμύθι: την ιστορία ενός ναυαγού, σε ένα νησί με μόνους κατοίκους χελώνες, καβούρια και πουλιά. Η ιστορία μιας αγάπης που δεν χρειάζεται λόγια για να εκφραστεί. Η ταινία είναι υποψήφια για Όσκαρ στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων.
  • Ο εμποράκος, η ταινία του πολυβραβευμένου ιρανού σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαραντί, υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας (αίθουσες Παύλος Ζάννας και Τζον Κασσαβέτης). Ο Εμάντ και η Ράνα, αναγκάζονται να αφήσουν το ετοιμόρροπο διαμέρισμά τους και να μετακομίσουν σ’ ένα νέο, στην Τεχεράνη. Έπειτα από ένα απροσδόκητο γεγονός, η σχέση τους αρχίζει να αλλάζει, ενώ η παράσταση που ανεβάζουν, Ο Θάνατος του Εμποράκου, συνεχίζεται. Η ταινία είναι υποψήφια για Όσκαρ στην κατηγορία της Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Το φιλμ Ποίηση δίχως τέλος, του Αλεχάντρο Χοδορόφσκι, μια ανατρεπτική, αυτοβιογραφική αφιέρωση στην καλλιτεχνική κληρονομιά της Χιλής (αίθουσα Σταύρος Τορνές). Βρισκόμαστε στο Σαντιάγο της Χιλής. Τη δεκαετία του ’40 και του ’50 ο «Αλεχαντρίτο» Χοδορόφσκι αποφασίζει να γίνει ποιητής, ενάντια στη θέληση της οικογένειάς του. Μπαίνοντας στους κύκλους της καλλιτεχνικής αβάν γκαρντ της εποχής, ο 20χρονος Αλεχάντρο θα γνωρίσει και άλλους πολλά υποσχόμενους αλλά άγνωστους ακόμα νεαρούς συγγραφείς, που στη συνέχεια θα γίνουν οι Μεγάλοι της μοντέρνας λατινοαμερικάνικης λογοτεχνίας. Βυθισμένοι σ’ έναν κόσμο ποιητικού πειραματισμού θα ζήσουν όλοι μαζί, όπως λίγοι αποτόλμησαν στο παρελθόν: αισθησιακά, αυθεντικά, με τρέλα και πλήρη ελευθερία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.