Ο Covid-19 περιόρισε τις ζωές μας με έναν τρόπο που μόνο σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας είχαμε δει. Όλη η ουσία ενός φεστιβάλ που είναι η θέαση ταινιών σε κινηματογραφική αίθουσα, η επικοινωνία, η ανταλλαγή απόψεων και η επαφή δεν μπορούσε να υπάρξει με τον τρόπο που την ξέραμε. Δεν είναι όμως καιρός για να τα παρατήσουμε· αντιθέτως τώρα είναι που πρέπει να είμαστε περισσότερο επινοητικοί, προσαρμοστικοί, ανοιχτοί και έτσι χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και βλέποντας τις ταινίες σε μικρότερη οθόνη, ζήσαμε μια διαφορετική εμπειρία που σίγουρα θα θυμόμαστε, αλλά ελπίζουμε να μην χρειαστεί να επαναλάβουμε. Μπορεί να μη συναντηθήκαμε από κοντά, αλλά καταφέραμε να ανταλλάξουμε απόψεις, να αγαπήσουμε ταινίες, να πάρουμε ο ένας από τον άλλο. Χρωστάμε μια χειραψία και ίσως μια αγκαλιά και ευχαριστούμε από καρδιάς το Φεστιβάλ Ολυμπίας που κατάφερε να διεξάγει μια άψογη διαδικτυακή διοργάνωση. Του χρόνου από κοντά!

Καλύτερη Ταινία Μεγάλου Μήκους

Αντιγόνη / Antigone, Sophie Deraspe, 109’, Canada 2019

Μια γεμάτη ζωντάνια, πρωτότυπη, καλοφτιαγμένη ταινία, βαθιά ριζωμένη στο παρόν, παρότι είναι διασκευή ενός διαχρονικού αριστουργήματος της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας

Ο δικός μας χρόνος / Our time, Veronica Spedicati, 16’, Italy 2019

Για το υπαινικτικό μήνυμα ελπίδας μέσα σ’ ένα μελαγχολικό καλοκαίρι, που ο χρόνος περνάει μα οι στιγμές μένουν. Μια ταινία με αξιοσημείωτη σκηνοθεσία και όμορφες ερμηνείες.

Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους Κινουμένου Σχεδίου

Η πριγκίπισσα Λελέκα / Cornstalk, Anastasiia Zhakulina, 8΄, Russia, 2020

Για το χειραφετητικό μήνυμά της που παρουσιάζεται με χιούμορ και αισθητική δημιουργικότητα. Μια ταινία για το να είσαι διαφορετικός, να νιώθεις εκτός τόπου και να βρίσκεις το δρόμο σου στον κόσμο.

Βραβείο Σκηνοθεσίας σε Ταινία Μεγάλου Μήκους / Best direction in a feature film award

Στον Samuel Kishi Leopo για την ταινία του Οι μικροί λύκοι / Los Lobos, 94’, Mexico 2019

Για τα εξαιρετικά του επιτεύγματα στη σκηνοθεσία της ταινίας Los Lobos. Δουλεύοντας με πρωτοεμφανιζόμενα παιδιά-ηθοποιούς και κατασκευάζοντας την ατμόσφαιρα της ταινίας με ιδιαίτερη ενσυναίσθηση, ο Leopo ζωντανεύει μια ιστορία γεμάτη ρεαλισμό και φαντασία, περιορισμό και αγάπη, με την οποία μπορούμε όλοι –ειδικά στην παρούσα συγκυρία– να ταυτιστούμε.

Βραβείο Σεναρίου σε Ταινία Μεγάλου Μήκους / Best screenplay in a feature film award

Στον Gaspar Scheuer για την ταινία του Ντελφίν / Delfin, 87΄, Argentina 2019

Ένα σενάριο, το οποίο τολμά να πραγματευτεί τον όμορφο αλλά σκοτεινό συναισθηματικό κόσμο ενός παιδιού, που κουβαλάει περισσότερες ευθύνες απ’ όσες του αναλογούν, υπογραμμίζοντας, ταυτόχρονα, τη σημασία της μουσικής και του ταξιδιού στη διαμόρφωση της προσωπικότητας.

Βραβείο Καλύτερης Παιδικής Ερμηνείας (κορίτσι)

Στην Riva Krymalowski για το ρόλο της Anna στην ταινία Όταν ο Χίτλερ σκότωσε το ροζ κουνέλι / When Hitler Stole Pink Rabbit, Caroline Link, 110’, Germany-Switzerland 2019

Μέσα από μία πειστική και καθηλωτική ερμηνεία, δίνει στο κοινό την ευκαιρία να βιώσει τόσο την ανεμελιά της παιδικής ηλικίας όσο και το αίσθημα της επερχόμενης απειλής σ’ έναν μισαλλόδοξο κόσμο.

Βραβείο Καλύτερης Παιδικής Ερμηνείας (αγόρι)

Στον Nikolas Kisker για τον ρόλο του Daniel στην ταινία Daniel ’16, Δημήτρης Κουτσιαμπασιάκος, 101΄, Greece 2020

Ακόμη και χωρίς πολλά λόγια, αυτός ο νεαρός ηθοποιός καταφέρνει να επικοινωνήσει με το κοινό και μας δίνει τη δυνατότητα να κατανοήσουμε αυτόν τον βλοσυρό έφηβο που ανοίγει την καρδιά του.

Καλύτερη Ταινία Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους / Best feature documentary

Το μαργαριτάρι της ερήμου / Pearl of the Desert, Pushpendra Singh, 84’, India – South Korea 2019

Για τον επιδέξιο τρόπο που απεικονίζει την καθημερινή ζωή σ’ ένα παραδοσιακό χωριό της ερήμου, όπου η μουσική και η φύση παίζουν πρωταρχικό ρόλο. Η ταινία ακολουθεί από κοντά τον νεαρό πρωταγωνιστή που βιώνει αντιφατικά συναισθήματα και διλήμματα μεταξύ του παραδοσιακού του ρόλου ως τραγουδιστή και της φιλοδοξίας του να ανοιχτεί προς τον κόσμο. Πέρα από την πανέμορφη κινηματογράφηση, θεωρήσαμε ότι η ταινία είναι σημαντική επειδή κοιτάζει μέσα από τα μάτια ενός 12χρονου το οικουμενικό ζήτημα της αβέβαιης συνύπαρξης παραδοσιακής και σύγχρονης κουλτούρας.

Καλύτερη Ταινία Ντοκιμαντέρ μικρού & μεσαίου μήκους

Άσο / Asho, Jafar Najafi, 30’, Iran, 2019,

Η ταινία μάς έδωσε μια γερή ματιά στη ζωή ενός μοναδικού αγοριού και στην αγάπη του για τις ταινίες. Ισορρόπησε εξαιρετικά τη διαπλοκή των παλιότερων παραδόσεων  με τον νέο κόσμο και την εσωτερική σύγκρουση που μερικές φορές δημιουργεί στον νεαρό πρωταγωνιστή. Οι σκηνές ήταν υπέροχα κινηματογραφημένες και το κοινό καταφέρνει να γνωρίσει τον μοναδικό χαρακτήρα του Άσο.

Καλύτερη Σκηνοθεσία Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους

Στον Koichi Doi για την ταινία του Φωτιές την αυγή / Bonfire at Dawn, 72’, Japan 2019

Μια υπέροχη ματιά σε μια αρχαία παράδοση που μοιράζονται ένας πατέρας με τον γιο του. Η ταινία ήταν υπέροχα και ποιητικά δοσμένη, με σκηνές που δείχνουν τόσο σεβασμό για τη διατήρηση της παράδοσης, όσο και χαρά για το μοίρασμά της με την επόμενη γενιά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.