Το 5ο Γυμνάσιο Καβάλας, όπως αναφέρει δελτίο Τύπου, έχει σταθερό στόχο να είναι ένα εξωστρεφές σχολείο με ευρωπαϊκό προσανατολισμό και δράσεις, που ενισχύουν την κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη των μαθητών του. Τα τελευταία έτη πραγματοποίησε διδακτικές επισκέψεις στο εξωτερικό (Ερευνητικό Ινστιτούτο CERN στην Ελβετία, ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο, Γαλλία) και προγράμματα κινητικότητας του εκπαιδευτικού προσωπικού (μελέτη εκπαιδευτικών συστημάτων Φινλανδίας και Εσθονίας).

Από τη φετινή σχολική χρονιά και έως το 2022, το σχολείο θα συμμετέχει ως εταίρος στο ευρωπαϊκό σχέδιο «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων», με τίτλο: «Προχωρώντας μαζί προς μία ισότιμη Ευρώπη», με επιχορήγηση από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+. Το σχέδιο συντονίζει το Γυμνάσιο Maestro Padilla (Αλμερία-Ισπανία) και συνεργάζονται ως εταίροι, το Γυμνάσιο Bernardo Dovizi (Μπιμπιένα-Ιταλία) και το Γυμνάσιο Beausejour (Μαρτινίκα-Γαλλία). Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τεσσάρων σχολείων θα συνεργάζονται με γλώσσα εργασίας τα αγγλικά σε ποικίλες δραστηριότητες σχετικές με το θέμα του προγράμματος, δίνοντας έμφαση στο ρόλο των γυναικών στην κοινωνία (παρελθόν, παρόν, μέλλον) και την ισότητα των δύο φύλων: βιβλιογραφική έρευνα σχετικά με την εξέλιξη των δικαιωμάτων των γυναικών, συνεντεύξεις με σημαντικές γυναίκες σε διάφορους τομείς, ενημέρωση από ειδικούς σχετικά με τη βία κατά των γυναικών, ερωτηματολόγια που διερευνούν το ρόλο της γυναίκας στην οικογένεια, εικαστικές και μουσικές δράσεις με θέμα την ισότητα και την ειρήνη. Προβλέπονται, επίσης, εκπαιδευτικές επισκέψεις σε όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία όταν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν.

Σε μία τέτοια διακρατική συνεργασία οι έφηβοι μαθητές δημοσίων Γυμνασίων της Ευρώπης θα ανταλλάξουν εμπειρίες και γνώσεις, γεγονός που θα τους βοηθήσει να οικοδομήσουν στενούς ευρωπαϊκούς δεσμούς και αλληλεγγύη, καθώς θα αποτελέσουν τους μελλοντικούς ευρωπαίους πολίτες. Θα είναι πολύ ουσιαστική, ωστόσο, κάθε σύμπραξη και σε τοπικό επίπεδο. Καλούνται, λοιπόν, τα σχολεία της Καβάλας και όλου του Νομού, καθώς και εμπλεκόμενους φορείς, να προγραμματίσουν από κοινού εκπαιδευτικές δράσεις στη θεματική του προγράμματος. Σε πείσμα των δύσκολων εκπαιδευτικών συνθηκών, μόνο θετικός θα είναι ο απολογισμός ενός τέτοιου προγράμματος. Θα προκύψουν προτάσεις αξιοποίησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων, με στόχο τη βελτίωση της οργάνωσης και της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την εισαγωγή νέων θεματικών και μεθοδολογιών στην τάξη. Έτσι, ένα σχολείο μπορεί να παραμένει σύγχρονο και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών του.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.