Νέο «γαϊτανάκι» πολιτικής αντιπαράθεσης για τη γέφυρα του παλιού νοσοκομείου Καβάλας

0
15

Με αφορμή τις δηλώσεις της τέως δημάρχου Καβάλας, Δήμητρας Τσανάκας και του δημοτικού συμβούλου, Χαράλαμπου (Μπάμπη) Δράκου, σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό, ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία επανήλθε στο ζήτημα του ατυχήματος το οποίο προκάλεσε την υποχώρηση τμήματος του καταστρώματος της γέφυρας στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού τον Νοέμβριο του 2018. Στελέχη του κόμματος καταλόγισαν την πολιτική ευθύνη για την καθυστέρηση στην αποκατάσταση της ζημιάς στα στελέχη της αυτοδιοίκησης που είχαν τη στήριξη της Νέας Δημοκρατίας. Τα στελέχη αυτά, υποστηρίζει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία, δεν επέτρεψαν στην τότε κεντρική διοίκηση να αναλάβει το έργο, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, για να μην υπάρξει πολιτικό όφελος ενόψει των εθνικών εκλογών. Ακολούθησε ένα (νέο) «γαϊτανάκι» ανακοινώσεων, τις οποίες παραθέτουμε παρακάτω.

ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική

Συμμαχία: ««Υπόλογη

σε όλα τα επίπεδα

είναι η Νέα Δημοκρατία»

Αρχικά, στελέχη του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία, μεταξύ αυτών ο πρώην υπουργός υποδομών και μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, η πρώην υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Κατερίνα Νοτοπούλου, ο πρώην υφυπουργός οικονομίας και ανάπτυξης, Στάθης Γιαννακίδης, η βουλευτής Καβάλας, Σουλτάνα (Τάνια) Ελευθεριάδου, έδωσαν συνέντευξη Τύπου στο διαδίκτυο, μετά την οποία εξέδωσαν το ακόλουθο δελτίο Τύπου: «Υπόλογη σε όλα τα επίπεδα είναι η Νέα Δημοκρατία, μετά τις αποκαλύψεις «γαλάζιων» αυτοδιοικητικών στελεχών, σχετικά με την «πεσμένη» γέφυρα μπροστά από το παλιό νοσοκομείο Καβάλας. Παρά την προσπάθεια των «μαρτυριάρηδων» στελεχών της Νέας Δημοκρατίας και την αλαζονεία που συνεχίζουν να επιδεικνύουν, η συνέντευξη Τύπου που δόθηκε, με πρωτοβουλία του κεντρικού γραφείο Τύπου της Κ.Ο. του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία, απέδειξε, με στοιχεία, ότι η Νέα Δημοκρατία άφησε τη γέφυρα «πεσμένη» για μικροκομματικούς σκοπούς.

Ο πρώην υπουργός μεταφορών και υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, αναφέρθηκε σε περιπτώσεις αντίστοιχων έργων υποδομής που κατέρρευσαν και τα οποία αποκαταστάθηκαν επί διακυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α., σε χρόνο dt. Δυστυχώς, για την πόλη και τους κατοίκους της, ο κύριος Μέτιος, η κυρία Τσανάκα και η τοπική ΝΟ.Δ.Ε. αρνήθηκαν τη βοήθεια της κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. «για να μην μπει το έργο αποκατάστασης στο προεκλογικό πρόγραμμα του»! Εν ολίγοις, ο κύριος Σπίρτζης σημείωσε ότι, αν δεν είχαν μπλοκάρει την εξέλιξη του έργου οι «γαλάζιοι» αυτοδιοικητικοί, η Καβάλα θα μπορούσε σε λίγους μήνες να έχει και πάλι γέφυρα.

Η Κατερίνα Νοτοπούλου, πρώην υπουργός Μακεδονίας-Θράκης υπενθύμισε τη σειρά των γεγονότων, μετά την κατάρρευση τμήματος της γέφυρας και την άμεση ανταπόκριση της τότε κυβέρνησης, αλλά και την τελική απροθυμία των τοπικών «γαλάζιων» αυτοδιοικητικών, με αποτέλεσμα μέχρι και σήμερα, η γέφυρα να παραμένει ένα -κακώς εννοούμενο- αξιοθέατο.

Ο Νίκος Παππάς, τομεάρχης υποδομών και μεταφορών επεσήμανε τη συνολική εικόνα που επιδεικνύει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στα έργα υποδομής και τη γενικευμένη μικροκομματική τακτική που ακολουθεί σε όλους τους τομείς.

Η Τάνια Ελευθεριάδου τόνισε ότι, πέραν των πολιτικών ευθυνών, που είναι πλέον δεδομένες μετά την παραδοχή τους, προκύπτουν ποινικού, αστικού και διοικητικού περιεχομένου ευθύνες, καθώς υπάρχει, ακόμα και σήμερα, επικείμενος κίνδυνος, λόγω της πιθανής επιδείνωσης της κατάστασης της γέφυρας. Η Νέα Δημοκρατία έχει υποχρέωση να απολογηθεί στον Καβαλιώτικο λαό. Και θα απολογηθεί, ξανά, όταν στην κυβέρνηση θα έρθει πάλι ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και θα είναι εκείνος που θα ανακατασκευάσει τη γέφυρα».

Δ.Ε.Ε.Π. Καβάλας

Νέας Δημοκρατία: «Αναστάς

ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. εκ της αφανείας

έδωκεν παράστασιν φαιδράν

και λύσιν ουδεμία»

Η Διοικούσα Επιτροπή Εκλογικής Περιφέρειας (Δ.Ε.Ε.Π.) Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας (πρώην Νομαρχιακή Διοικούσα Επιτροπή) απάντησε με την ακόλουθη ανακοίνωση: «Αν οι ημέρες που διέρχεται η χώρα δεν ήταν τόσο δύσκολες και οδυνηρές, οι ισχυρισμοί στελεχών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., που παρουσιάστηκαν μέσα από μία κομματική φιέστα, ηγετικών, αλλά και νεοφώτιστων, σχετικά με το τόσο σοβαρό θέμα που αντιμετωπίζει η κοινωνία της Καβάλας, την πεσμένη γέφυρα στο παλιό νοσοκομείο, θα μπορούσαν να αποτελέσουν υλικό για επιθεώρηση. «Στου ΣΥ.ΡΙΖ.Α. τον καιρό πέφτουν οι γέφυρες σωρό!».

Ευρισκόμενοι από καιρό σε παραλήρημα, εξαπολύουν γελοίες κατηγορίες περί ευθυνών και μικροκομματικών συμφερόντων, σε μία απέλπιδα προσπάθεια να παρουσιάσουν αντιπολιτευτικό λόγο. Να φανούν, να υπάρξουν! Σε ποιους όμως;

Σε μία τοπική κοινωνία, που γνώρισε την κυβερνητική απαξίωση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. σε όλα τα καυτά θέματα που την απασχολούν; Υπήρξε κάποια υπόθεση της πόλης, στην οποία η προηγούμενη κυβέρνηση έδωσε λύση, ή την προχώρησε έστω ένα βήμα παρακάτω; Τι να πρωτοθυμηθούμε; Τη χερσαία ζώνη του λιμανιού, την αποστράγγιση και άρδευση στα Τενάγη, την ύδρευση στον πρώην Δήμο Φιλίππων, την απεμπλοκή στο ιδιοκτησιακό του παλιού νοσοκομείου, του παλιού Δικαστηρίου, ή του στρατόπεδο «Ασημακοπούλου»; Πουθενά! Πέρασαν και δεν ακούμπησαν!

Δυστυχώς, για τον τόπο μας, στον Δήμο Καβάλας, η θητεία της Δήμητρας Τσανάκα συνέπεσε με μία αναξιόπιστη και ανίκανη κυβέρνηση, αυτή του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Του κόμματος, που τίναξε στον αέρα μία ολόκληρη χρονιά με τους παλιμπαιδισμούς, τις παλινωδίες και τα capital controls, που δημιούργησε τεράστια προβλήματα στη διοίκηση του Δήμου, ακόμα και για καθημερινά θέματα και που στο υπόλοιπο της θητείας του φρόντιζε να ναρκοθετεί κάθε ίχνος αναπτυξιακής προοπτικής.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως οι αυτοδιοικητικές Αρχές, δεν έχουν τις δυνάμεις, τους πόρους και τις υποδομές, να αντιμετωπίσουν και να λύσουν τα μεγάλα αναπτυξιακά ζητήματα. Μπορεί να έχουν τις ιδέες, το πολιτικό όραμα για τον τόπο τους (και η διοίκηση της Δήμητρας Τσανάκα τα είχε), αλλά χρειάζεται η συνδρομή και η υποστήριξη μιας ικανής κεντρικής διοίκησης, που θα της δώσει τα όπλα, τα μέσα και τις λύσεις που της αναλογούν, για να γίνουν σημαντικά βήματα μπροστά, αλλά και να αντιμετωπιστούν έκτακτα σοβαρά προβλήματα, όπως αυτό της πεσμένης γέφυρας. Έρχονται, λοιπόν, σήμερα να μας πουν τι;

Ότι μπορούσαν να αποκαταστήσουν τη γέφυρα μέσα σε τέσσερις μήνες!!! Τότε, γιατί δεν το έπραξαν; Γιατί, ενώ αποδέχθηκαν ότι η γέφυρα δεν ανήκει στον Δήμο Καβάλας, αλλά αποτελεί ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου, δεν απάντησαν ποτέ στην έγγραφη έκκληση της τέως δημάρχου, για την ανάληψη από την πλευρά τους όλων των πρωτοβουλιών που απαιτούνταν, αλλά και την επιλογή της προσφορότερης λύσης; Δυστυχώς γι’ αυτούς, τα ερωτήματα αυτά είναι αμείλικτα και θα στοιχειώνουν, από εδώ και πέρα, κάθε προσπάθεια τους να αποκαταστήσουν απέναντι στον Καβαλιώτικο λαό, την έτσι κι αλλιώς θλιβερή εικόνα τους.

Τα στελέχη του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. καλύτερα να σκύβουν το κεφάλι σε μία ένδειξη ελάχιστης αυτοκριτικής και αναστοχασμού. Και η συγγνώμη δεν βλάπτει, λυτρώνει. Δείχνει πως έστω και αργά στέκονται στο πλευρό της τοπικής κοινωνίας, απέναντι στις ολιγωρίες του κέντρου. Ή, μήπως, δεν είναι έτσι και η κυβέρνησή σας αγνόησε τις εκκλήσεις της τότε δημοτικής Αρχής, γιατί δεν θέλατε να πάρει εκείνη τα εύσημα; Η αφάνεια είναι μερικές φορές βολική, γιατί καλύπτει τη γύμνια. Καλύτερα να μείνετε εκεί και να αφήσετε την πόλη και τη χώρα να προκόψουν με την κυβέρνηση της Ν.Δ. του Κυριάκου Μητσοτάκη».

Χρ. Μέτιος: «Αποτυχημένη προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων από τα στελέχη του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.»

Ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Χρήστος Μέτιος, έκανε την εξής δήλωση: «Μετά την αποτυχημένη τους προσπάθεια να διαστρεβλώσουν την αλήθεια, μη λαμβάνοντας υπόψη τα πραγματικά στοιχεία και γεγονότα, είτε από άγνοια, είτε εσκεμμένα, επαναλαμβάνω, για άλλη μια φορά, τι πραγματικά συνέβη:

-Στις 9 Νοεμβρίου 2018, τμήμα της γέφυρας στην πόλη της Καβάλας κατέρρευσε.

-Στις 15 Νοεμβρίου 2018, απέστειλα αίτημα προς την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. (αρ. πρωτ. 4955/15-11-18) για να αναλάβει τη διενέργεια μελετών στατικής επάρκειας και αποκατάστασης της γέφυρας.

-Στις 21 Νοεμβρίου 2018, με επιστολή μου στον υπουργό υποδομών και μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη (αρ. πρωτ. 5069/22-11-18), ζήτησα την παρέμβασή του στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., για να προχωρήσει το θέμα της γέφυρας.

-Στις 22 Μαρτίου 2019, πάνω από 4 μήνες αργότερα, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. απάντησε ότι δέχεται να αναλάβει την εκπόνηση των μελετών (αρ. πρωτ. 70386/22-03-19). Αυτή, προφανώς, ήταν η άμεση ανταπόκριση από την πλευρά της προηγούμενης κυβέρνησης, όπως ισχυρίζονται τα στελέχη του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

-Στις 29 Μαρτίου 2019, εγκρίθηκε από το αρμόδιο Υπουργείο ανάπτυξης, η χρηματοδότηση του έργου: «Μελέτη αποκατάστασης γέφυρας παλαιού νοσοκομείου Καβάλας» με αριθμό πράξης «Μ.Π 03100000», συνολικού προϋπολογισμού 831.080 ευρώ.

-Στις 18 Απριλίου 2019, το περιφερειακό συμβούλιο Α.Μ.-Θ., με την αρ. 40/2019 απόφασή του, ενέκρινε ομόφωνα το σχέδιο της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.

-Στις 4 Ιουλίου 2019, ήρθε η σχετική έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο (αρ. πρωτ: 37267/04-07-19), η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.

-Στις 5 Ιουλίου 2019, καλέσαμε την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. (αρ. πρωτ: 2663/05-07-19) για την υπογραφή της σύμβασης.

-Η τότε διοίκηση της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. δήλωσε αδυναμία υπογραφής, λόγω των βουλευτικών εκλογών. Νέα διοίκηση ορίστηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2019.

-Στις 3 Οκτωβρίου 2019, υπογράφηκε η προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.

-Σε όλες τις παραπάνω διαδικασίες, η Περιφέρεια ακολούθησε τον νόμο 4412 που ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2016 (νόμος Σπίρτζη).

-Η Περιφέρεια απευθύνθηκε στο Τ.Ε.Ε. Ανατολικής Μακεδονίας για να κάνει πραγματογνωμοσύνη, προκειμένου να γίνουν γνωστά σε όλους τα αίτια πτώσης της γέφυρας.

Θλιβερή εντύπωση προκάλεσαν, οι υπόνοιες του πρώην υπουργού και πρώην προέδρου του Τ.Ε.Ε., κ. Σπίρτζη, για το ρόλο των Τ.Ε.Ε. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Βγήκαμε μπροστά στο πρόβλημα και δεν διστάσαμε ούτε στιγμή να αναλάβουμε ενεργό ρόλο στην αντιμετώπιση του θέματος. Δεν επιλέξαμε να κρυφτούμε σε ανέξοδες και ανώφελες συζητήσεις που έγιναν, για το ποιος είχε την ευθύνη και την αρμοδιότητα της γέφυρας.

Σήμερα, σύμφωνα με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., η οποία έχει και την ευθύνη για το έργο, η διαδικασία εκπόνησης των μελετών είναι σε εξέλιξη και θα υπάρξουν ανακοινώσεις το επόμενο διάστημα».

ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία: «Κρείττον του λαλείν το σιγάν»

Τέλος, ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία απέστειλε νέα απάντηση: «Να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα, προσπαθούν τις τελευταίες μέρες οι τοπικοί της Νέας Δημοκρατίας, μετά τις αποκαλυπτικές δηλώσεις τους, σχετικά με την πεσμένη γέφυρα. Επειδή, η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως, ας θυμηθούμε τι ομολόγησε η τέως δήμαρχος Καβάλας και ο πρόεδρος της ΝΟ.Δ.Ε. Καβάλας:

Τσανάκα: Εγώ ήμουν σε πάρα πολύ δύσκολη θέση. Διότι, από τη μία καταλάβαινα, όπως είπατε πολύ σωστά, ότι αυτά επρόκειτο να μπουν στις προεκλογικές εξαγγελίες του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. της περιοχής, πρώτον και δεύτερον, το δείγμα γραφής της Περιφέρειας, μέχρι στιγμής, ήταν πάρα πολύ αρνητικό. Γιατί μία γέφυρα στην περιοχή Κομψάτου, που έπεσε πριν από τη δικιά μας, ακόμα δεν έχει γίνει τίποτε. Παρ’ όλα αυτά, αυτοί έχουν τα λεφτά, όποιος έχει τα λεφτά μιλάει. Κι από τότε, μπήκε η Περιφέρεια στη μέση.

Δράκος: Μόλις έπαιρναν αυτό το χαρτί [εννοεί το αίτημα της Περιφέρειας προς το Υπουργείο] θα έβγαιναν να πουν ο Μέτιος και η Τσανάκα, οι οποίοι πρόσκεινται στη Νέα Δημοκρατία, αδυνατούν να κάνουν αυτό το έργο. Αν θυμάσαι δήμαρχε, όταν ήρθε ο Μέτιος στο γραφείο σου, είχα μπει κι εγώ και είχα βγει εκτός από τα ρούχα μου και σηκώθηκα και έφυγα, γιατί ήξερα πώς λειτουργεί το σύστημα.

Αντί, λοιπόν, να ντρέπονται, που άφησαν την πόλη της Καβάλας εδώ και δύο χρόνια χωρίς γέφυρα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις, η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ανασκεύασε, ή επισκεύασε σε λίγους μήνες υποδομές που κατέρρευσαν (Πλατανιάς, Πηνειός, λιμάνι Κω), μας κουνάνε το δάκτυλο και αναρωτιούνται -άκουσον άκουσον- γιατί το Υπουργείο Υποδομών δεν έκανε το ίδιο και στην Καβάλα!

Να τους θυμίσουμε ότι, το τμήμα που κατέρρευσε είναι αρμοδιότητας της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. και σε ένα ευνομούμενο κράτος, θεωρείται αδιανόητο το Υπουργείο να παρακάμψει-νομικά και πολιτικά- την τοπική αυτοδιοίκηση! Ας ρωτήσουν τον εκλεκτό τους, κ. Μέτιο, ο οποίος έσπευσε να αναλάβει εκείνος το έργο, γιατί δεν έχουμε μέχρι και σήμερα γέφυρα. Βέβαια, η ανυπαρξία τους στο πολιτικό γίγνεσθαι της πόλης, είναι στοιχείο που τους χαρακτηρίζει. Θυμήθηκαν, μετά από 1,5 χρόνο, να βγάλουν ανακοίνωση, μήπως και μαζέψουν τα ασυμμάζευτα.

Τέλος, καλό είναι να απαντήσουμε στον ουρανακατέβατο βουλευτή, ο οποίος μπροστά στο θυμό του γιατί έχει μείνει εκτός συζήτησης -η οποία άνοιξε με αποκλειστική ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας- βγαίνει σε τοπικό κανάλι, για να επιβεβαιώσει ότι το μόνο που τυχόν ενδιαφέρει να πει δύο ατάκες, να γράψει δελτίο Τύπου και να αποθεωθεί από τα τρολ του διαδικτύου. Θα μείνουμε στη δήλωσή του, η οποία πρέπει να διδάσκεται στη σχολή εκκολαπτόμενων στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, ως παράδειγμα προς αποφυγήν. Λέει, λοιπόν, ο «κατόπιν ενεργειών μου» ότι, οι γέφυρες στις άλλες περιπτώσεις που παρουσίασε ο κ. Σπίρτζης έγιναν σε χρόνο dt, γιατί η πτώση τους προήλθε από ακραία φαινόμενα! Ουδέν ασχετότερον!

Και επειδή είναι μαρτυριάρης, μάθαμε ότι η γέφυρα παραμένει πεσμένη λόγω παρέμβασης του ιδίου (ως τι; ), της κυρίας Τσανάκα, του κυρίου Μέτιου και του κυρίου Παναγιωτόπουλου. Θα θέλαμε, πάντως, να τους υπενθυμίσουμε, ότι εδώ και 1,5 χρόνο που είναι κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία, δεν έγινε απολύτως τίποτα για την πεσμένη γέφυρα. Παλιά αμαρτία, καινούργια ντροπή!».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.